Mys

Det är inte bara jobbigt o negativt att amma.
Inte  när den andra ligger lugnt och sover.
Eller nöjt blir matad i flaska av Andreas.
Då får jag en lugn och mysig stund med den bebis jag ammar.

Däremot börjar mina bröstvårter vilja kasta in handduken.
Trots att amningsnappen är där och skyddar.
Jag tror faktiskt den väntstra fullt seriöst kommer trilla av snart.

Förövrigt kan jag meddela att sjukhusbesöket igår blev det sista relateade tilll förlossningen.
Novas höfter hade inte tagit skada av att födas i säte.
Mina små hjärtan klarar allt! <3


Uppdatering 04.50

Jag vaknade 04.00 av att Nova ville ha mat. Saga sov sött.
Vi hade vår mysstund bara hon och jag. Ingen konkurrerade!
Det jobbigaste är att vakna sen när man är uppe är det oftast okej.
Framförallt nu när även dem börjat inse att på natten sover man så mkt som möjligt.
Så kan man äta tusen gånger på dagen istället.

Bar tillbaka en sovande bebis till spjälsängen och la henne bredvid syrran.
De sökte sig direkt till varandra, Saga i sömen.
Men jag tror Nova skvallrade om vår stund eller så luktade hon för mkt mjölk.
Saga vaknade lagom till ja la ned mitt huvud på kudden och stängde ögonen.
Jag visste att det var en tidsfråga och borde väl vara glad över att slippa vakna igen.
Jag var ju redan i gång.
Ändå suckade jag över att behöva slå upp mina blå och och plocka upp nästa bebis.

Så nu sitter jag här igen fast med Saga denna gång. Hon är så söt när hon äter
Det är väldigt skönt när de är lagom synkade. Det värsta som finns är när de sista 10 minutrarna av amningen är ett gallskrik av hunger från den som inte äter.
Stressande och hela mysfaktorn smulas sönder.
Nu får jag en egen stund med vardera bebis och det är nog viktigt både för dem och mig.
Synd bara att det är så mkt grus i ögonen ;P

Nu ska jag fokusera på Saga istället för på skrivandet.





Kommentarer
Postat av: alias anneli

Då kör med väl Apotekets bröstvårdskräm hela, hela tiden?! Du måste. Man blir öm så sjutton, I know. Samt lufttorka tuttarna mkt. Tvätta inte mkt med tvål, bara ljummet vatten emellanåt. Byt pappersinläggen ofta.

2010-08-07 @ 11:08:53
Postat av: C

Ja har inte skaffat krämen än men tänkt på det. Borde kanske testa att byta inläggen oftare med... =S

2010-08-07 @ 18:52:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0