Vad har jag ätit!?!?

Andra natten i rad utan sömn och denna natt är det helt hysteriskt. Saga skriker rakt ut av smärta, kroppens spänd som en båge, ansiktet skrynkligt. Det skär i kroppen. Masserar magen, tröstar, pratar, lugnar, ammar. Inget hjälper mer än korta stunder.
Nova spänner sig på samma sätt, skriker men har inte samma siren som sin syster. Troligen lika ont dock. Nova får ut mer genom gaser och bajsade ut massa dåligt förra natten :P
Båda otröstliga och helt slut för att de inte får sömn. Vi delade på oss och tog en bebis var. Andreas i vardagsrummet med Saga och jag i sovrummet med Nova. På så vis har vi iaf fått vila våra stackars öron de stunder de hämtar andan.

De senaste kanske 2h har vi faktiskt varit i sovrummet alla fyra...det var första gången denna natt. Men så vaknade Saga och var hungrig. Smet ut med henne så Andreas var kvar med sovande N. Lagom till jag kommer tillbaka och lägger S börjat Nova skrika rakt ut av smärta igen. Sitter nu med henne i vardagsrummet och ammar henne. Det är lugnt just när hon äter, hon somnar korta stunder och äter mellan varven. Jag hör Saga då och då från sovrummet så Andreas får inte mycket till sömn om han inte hinner somna någar minuter mellan varje skrik.

Det är hemskt att se dem ha så ont och samtidigt så frustrerande att inte kunna göra något. Tålamodet försvinner allt mer av tröttheten och man blir irriterad på hela situationen. Det absolut värsta av allt är att det är mitt fel. Problemet måste komma från mig när båda får problem samma nätter. Jag fattar bara inte vad jag ätit så vad är det jag ska låta bli?

Har inte druckit massa kaffe, te eller coca cola. Inget med kolsyra överhuvudtaget. Jag har inte ätit stark mat eller massa lök. Har inte ätit eller druckit något alls i nå stora mängder :S

Kommentarer
Postat av: Helena

Hej,

Jag känner inte er men hamnade här av en slump för ett tag sedan via google!

Nu vet inte jag om det beror på något du ätit, det kan säkert vara så. Men har bebisarna svårt att rapa och bli av med gaser på egen hand? Då kan det vara värt att testa Minifom som finns på apoteket. Det är droppar som man ger barnet en stund innan det är matdags.



Vår son kunde aldrig rapa på egen hand utan bara med hjälp av dessa droppar som löser upp gaserna och hjälper barnet att fördela dem. Fråga mig inte hur exakt det funkar men det var verkligen lösningen för oss.



Ni bör säkert kontakta BVC eller barnens läkare för att rådgöra först men det kanske kan vara värt att testa?

2010-07-20 @ 09:14:33
Postat av: A

Har du möjligtvis ätit jordgubbar? Eller druckit mjölk? Eller choklad? Bebisar klarar inte alls jordgubbar, knappt att man tittar på dem. K klarade inte att jag ens tänkte på mjölk, inte ens en skvätt i kaffet :(



Minifom är en jättebra ide och även semperdroööae brukar hjälpa bebismagar. Men pröva att leka lite laktosintolerant så kanske flickorna blir gladare. Ni är riktiga rockstars <3



2010-07-20 @ 09:54:55
Postat av: Petra

Hugo hade magont och han fick minifom droppar innan varje måltid tills hans var 12 veckor. Jag tog även bort alla mjölkprodukter. På bvc visade de mig även hur jag skulle massera honom på magen, detta gjorde jag tre gånger om dagen. Ibland var det ingenting som hjälpte och då var det bara "termomtertricket" som fungerade.. Alltså hjälpa gaserna komma ut med hjälp av en termomter. Det finns även något som heter windi som du kan skicka efter, de hjälper till att få ut gaserna.



Du får prova dig fram med vad du kan äta. Jag kan tex äta jordgubbar och kolsyra, däremot har jag inte ätit vitlök, kål och bönor som är gasbildande.

Lycka till! Usch det är verkligen jobbigt när de små har ont i magen. kram

2010-07-20 @ 10:20:33
Postat av: C

Inga gubbar i min mage ;P känner till att man ska undvika det och är inte så tokig i jordgubbar ändå. Åt 2 små till glass för ngn vecka sedan men märkte ingen reaktion alls.



Funderat på mjölk men jag får inte i mig så otroligt mkt laktos coh att båda plötsligt skulle ha blivit känsliga efter en månad känns så märkligt men det kanske kan vara så.



Däremot är båda väldigt dåliga på att rapa så kanske är det detta som är problemet. Inte alls omöjligt. Det blir ett besök hos apoteket idag helt klart, vi är desperata efter försök.

Kommer även skippa mjölk helt och ha stenkoll på vad jag stoppar i mig idag. Kommer förvisso itne veta vad som funkar sen men bara vi får sova i natt får man väl felsöka vad orsaken var succesivt.

2010-07-20 @ 10:23:36
Postat av: C

Hej Petra, din kommentar hann komma medan ajg skrev =)

Jag tror faktiskt på det där miniform. Helt klart värt ett försök!!

KRAM

2010-07-20 @ 10:25:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0