Andas under vattnet

*problem:*

Första tanken: Hur kan en glasspinne veta av lite kiss att det är ett barn i magen?
Andra tanken: Syns det fåniga leende som finns inom mig?
Tredje tanken: Va! Hur! När!
Fjärde tanken: Ja just det.....hehe...
Femte tanken: Hur ska detta faktiskt fungera?

*Lösning:*

Första: Det har med hormoner att göra.
Andra: Ja, tydligen.
Tredje: läs tanke fyra
Fjärde: Åter igen.
Femte: *Lugn, det löser sig. Du är inte först i världen med att få ett barn!*

Sen så...

UltraljudsKvinnan säger – Ser ni vad jag ser?
Jag tänker - Gråskala?
UltraljudsKvinnan säger – mummel...rumpor...
Jag tänker – rumpor....rumpor.....rum POR.....
UltrljuksKvinnan säger – och två huvuden
Jag tänker - ............
Jag säger – he....(svälj).....he......

Kommer ni ihåg femte? Det löser sig. Du är inte först i världen att få ett barn.

Ett barn.

Vi är absolut inte först i världen att få tvillingar men att det löser sig är i det läget inte det första som dyker upp i skallen, jag lovar.

Det kom en chock, vet inte när. Tror den kom strax efter rumpor.
Det kan även vara så att den kom eller släppte idag på jobbet.
Yrseln och skakningarna i kroppen blev ett tell.

Det finns massor att skriva, jag har ju dessutom flera månader tresamhetsbloggande (dags för ett byte) att ta igen.
Men mina tankar är inte riktigt där jag lämnade dem i torsdags när vi åkte till KS.

Att skräck och glädje kan gå så bra ihop visste jag inte.
Men det känns lite som första gången jag gick ner under vatten med en flaska och slangar.
Jag är under vatten, under vatten finns inte tillräckligt med syre.
Men jag andas. Jag andas under vatten. Jag är under vatten och jag andas.
Andas in, andas ut, andas in, andas ut. Under vattnet!

Ska bli pappa, ska få barn, två barn, pappa, två barn, pappa, tvillingar, pappa, tvillingar....


Skräck och glädje i en mysig symbios. Lycka, absolut ingen olycka
(göteborgare).


Glädje

Kärlek

Lycka

Skräck

Tvillingar


Lycklig glädje!



PAPPA!!!!

Kommentarer
Postat av: Maria

Jag förstår att detta kom som en chock men lugn bara lugn, ni kommer att klara detta galant. Ni har varandra, rätt inställning och ett helt skyddsnät runt om er. Behöver ni barnvakt i framtiden så säg till. Lycka till!

2010-03-13 @ 09:54:02
Postat av: Andreas

"Behöver ni barnvakt i framtiden så säg till. Lycka till!"



Nu finns det dokumenterat!

2010-03-13 @ 10:01:00
Postat av: minna

Gudmor är redan självskriven på barnvaktslistan hoppas jag :) <3

2010-03-13 @ 10:06:49
Postat av: Andreas

Du kommer att ha en stor roll i våra barns liv på alla sätt och vis Minna.

2010-03-13 @ 10:25:48
Postat av: A

Vet att vi geografiskt sätt kanske sviker lite, MEN vi har ju köpt hus med stooor tomt, så hojta bara när ni behöver lite barnvakt (ni vet över en helg eller så ;D) så ställer vi upp <3



Ni är så pass lugna och underbara att det kommer kidzen oxå att vara, så det här kommer bli alldeles kalas!

2010-03-14 @ 09:29:10
URL: http://einebrant.blogg.se/tk
Postat av: Palle

Det här kommer gå hur bra som helst Andreas! :)

2010-03-14 @ 11:22:47
URL: http://apalle.blogg.se/
Postat av: Andreas

Jo, det tror jag med. Men det lite lätt mysko i kroppen och knoppen=)

2010-03-14 @ 12:37:04
Postat av: Andreas

Fröken dalmas, vi kommer nog att hugga på att få en helg i dalarna. Vi eller barnen själva då vi är Andreas och Camilla för en stund och inte bara mamma och pappa.



Så räkna med oss nästa sommar, mycket troligen innan men inte under vintern för jag vill inte ha vinter någonsin igen och nästa år kommer allt att vara som normalt igen. Iaf i Stockholm.



Precis förresten, förklara för Milla att jag är lugn och sansad.

2010-03-14 @ 13:40:24
Postat av: Lina -Zooda-

Vad spännande att få tvillingar! :D En massa lycka till!

2010-04-04 @ 09:48:52
URL: http://zooda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0