Det rör dig.

Nu har jag fått lite olika beskrivningar, bland annat:

  • En fisk som simmar
  • Fjärillar
  • En blöt fjäder som killlar innifrån.


Jag antar då att det jag kännt som "pirrar" och "killar" då och då är fosterrörelser :)
För min del har jag inget att jämföra med, jag har ju inte varit gravid tidigare. Svårt då att veta vad man ska känna så här tidigt. När sparkarna kommer blir det väl mer uppenbart.
De här pirret har jag faktiskt kunna känna en tid men inte riktigt våga hoppas, inte vågat skriva ut det. Nu kommer det alltmer regelbundet och det börjar bli svårare att förneka eller prata bort. =D
Ibland kommer det från höger och ibland från vänster. De e framförallt den vänstra som känns, antar att hon ligger mer till så det märks när hon rör sig.
Spännande :)


Kommentarer
Postat av: Annelie

Vad härligt. Minns det som igår när jag var gravid med Linnea och Hampus. Det är en häftig känsla.

Kram

2010-03-21 @ 09:55:33
Postat av: C

Ja det är en helt fantastiskt känsla :)

2010-03-21 @ 10:02:31
Postat av: minna

vill oxå känna ;)

2010-03-21 @ 17:47:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0