Moder natur pekar finger åt oss. Försök aldrig planera.

Förut sa vi ett barn, sen började vi ändra oss och tänkte att två kanske med några års mellanrum, men bara kanske. Vi tyckte det framförallt verkade jobbigt med två blöjbarn samtidigt och ett otroligt stoj med små som hetsar varandra. Dessutom är det ju mycket enklare att få barnvakt om man bara har en.  Så tänkte vi.


Jag har i höst två kurser kvar till en Socionomexamen. En på 15hp och en på 7,5hp. Inte mycket och det går kombinerat med en bebis. Det är redan två mammor i klassen som har med sina små och en som föder vilken dag som helst. Jag var mallig eftersom alla sagt att man inte kan planera in ett barn en viss månad. Jag ville ha ett sensommar barn men innan terminsstart och fick BF i början av augusti som ett brev på posten. Vi hade dessutom tänkt lösa det så att Andreas tar pappadagar när jag har föreläsningar. Så planerade vi.


Vi var helt säkra på att vi väntade en kille. Det var praktiskt taget en kille i magen. Allt kände som det. Både för oss och för folk i vår omgivning. Namnen vi började lura på var alla pojknamn. Det var ju en pojke i  min mage. Så kände vi.


Moder natur pekar finger åt oss. Så känns det. Man kan aldrig tänka, planera och känna in framtiden. Den kommer med vad den kommer med. För det blir två blöjdbarn, det blir sjukt tätt mellan barnen och stojet får vi lära oss leva med. Barnvakt, det får väl lösa sig eller så blir vi bänkade hemma en lång tid framöver. Skolan har jag ingen aning om hur det blir. Jag fattar väl att det blir svårt men är inte beredd att släppa tanken riktigt än. Pojknamnen kan vi stryka, här byggs inget herrlag i fotboll. Vi väntar töser. Observera plural. PLURAL!!! Enäggstvillingar säger barnmorskan och hon var dessutom jättesäker på flickor.

 

Livet blir aldrig som man tänkt sig och jag älskar varje sekund.



Psst. Till höger finns kategorier om ni vill följa bara en av oss eller om ni vill läsa i kapp inläggen, men en av oss i taget. Finns även ett kategori som bara kommer innehålla faktabaserad text för de som är intresserade.


Kommentarer
Postat av: Linda

Grattis igen!!!!! :) Så himla glad för er skull.. Många kramar!

2010-03-15 @ 22:47:27
URL: http://ienannandelavvarlden.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0