Allt som händer

Det händer så mycket nu. Nästan från dag till dag. De är mycket mer närvarande och intresserade av omgivningen och de har börjat le. Helt underbart. Det har även börjat komma tårar vilket också betyder att tårkanalen är så pass utvecklad att det inte rinner ngn mer gägga! Det är små människor och inte bara spädisar som knappt rör sig ;P Och, håll i hatten, de har vuxit ur en del kläder =D Men 56 är fortfarande deras storlek :)


Vi har fått en riktigt bra bok av Petra som beskiver bebisars olika beteenden för varje ålder. Läste om två månader som de var ganska exakt när vi fick boken. Det var nästan lite skumt att läsa det som stod...som att de citerat mig. Jag hade dagen innan muttrat till Andreas att jag hade känslan av att min mjölk inte räckte, de ville ju bara äta mer och mer som att de inte blivit mätta utan måste äta kort efter igen. I boken står det ”mamman kan få känslan av att mjölken inte räcker...”


Det är massor med annat som också är kopierat från vårt liv och det är väl inte så märkligt. Småbarnsfamiljers liv är väldigt lika varandra men alla brukar ge olika råd och beskriver åldersstadier olika så man knappt vet vad man ska tro. Här läser jag om saker som redan har hänt oss vilket känns skönt för ibland undrar man vad man hamnat i...Det där med mjölken behöver jag ju t.ex. inte fundera mera på. :P
Det är mycket som händer i bebisens liv vilket påverkar på olika sätt. Just nu kan bebisen nästan vilja krypa in i mammas livmoder igen p.g.a. att de ser världen annorlunda och det är otummlande. Jag har tidigare skrivit om att Saga är som ett klister. Hon vill vara inpå en hela tiden, trygghetssökande. Nova är inte alls lika extrem men även hon är så stundtals. Igår gnällde hon i princip hela dagen och Saga var också krävande. Andreas jobbade och jag var rätt glad över att vi sovit hos mormor så jag inte var ensam. Ingen av oss gjorde egentligen något annat än att trösta, roa, lugna en bebis igår. Idag är jag ensam och det har varit mkt skrik men det var en bra natt så jag är rätt pigg. Måste börja med flaska så jag kan mata båda ordentligt samtidigt för det händer alltför ofta att deras hunger inträffar samtidigt. Har rätt mycket mjölk i frysen fortfarande och sen får jag se till att pumpa varje gång jag ammar bara en.  Det gör ont i mig när den ena skriker bara för att hon hungrig. Närheten kan jag inte göra mycket åt när jag är ensam. Jag kan omöjligt ha båda barnen helt inpå mig hela tiden. Framförallt inte när jag ammar ena. Men det ger sig!!
Langar in lite bilder som jag inte lagt upp tidigare.





Ibland sover de...iaf i famnen ;P




Ligger i babygymmet





Kommentarer
Postat av: Angelica

Det är oftaste därför som mammor slutar amma när bebisarna är två-tre månader, för att de tror att mjölken är slut. Men det ända som sker är att de äter ofta för att öka mängden, snart kommer du svära över att de äter för lite ;) tycker att du är oerhört duktig! Jag blir så glad när det finns mammor med lite jäkla anamma i, klart att barnen klarar sig med A när du är i skolan, han är ju världens bästa pappa! Och det är mkt bättre för flickorna nu när de knappt ser skillnad på dag å natt än om ett eller två år när de verkligen kommer behöva sin mammas fulla fokus! Så kämpa på du klarar slutspurten! Massa styrkekramar från dalarna

2010-09-09 @ 20:01:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0