Vikt

Efter gravidteten tog det bara ett par veckor innan mina gravkilon försvunnit. Jag bodde på sjukhuset där de inte hade våg så vet inte exakt. Sen har det rasat på. Fort dessutom. Jag ligger nu närmare tio kilo under min starkvikt.
Det är förstås trevligt, jag hade att ta av även om jag trivdes i mina former. Jag undrar dock hur bra det är att rasa så här fort. Huden hinner mystiskt nog med så rent utseendemässigt är jag glad men jag vet inte...det snurrar på i skallen rätt ofta. Framförallt när jag ammar. Tröttheten beror förstås mkt på den bristande sömnen och yrseln kan även komma av det men jag undrar om det enbart har med sömnen att göra.
Jag tycker att jag äter näringsrikt och varierat de flesta dagar, jag dricker mycket vatten och äter vitamintabletter dagligen. Frågan är om det räcker? Jag helammar trots allt två barn och det är inte många minuter per dygn jag sitter ned i lugn och ro, förutom när jag ammar men då förbränner ju kroppen en hel del med vad jag förstått. Vi får se om vågen fortsätter nedåt. Det går iaf inte lika fort längre, några gram åt gången bara vilket känns bra. Kanske slutar det snurra snart med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0