Tvåbarnsmamma

Andreas har jobbat i Hofors och Avesta och varit borta 1 ½ dygn men det har gått alldeles utmärkt för oss tjejer här hemma. Det blir en viss kontrast eftersom vi varit två föräldrar i närmare två månader och nu blev jag ensam hela dygnet. Jag är ganska trött i skallen. Inte minst för att de varit två ganska dåliga nätter i rad. Ändå visste jag/vi att detta skulle komma och var helt på det klara med det. Det är inte bara tråkigt utan också mysigt att bara vara en tjejtrio! I natt hade jag båda i dubbelsängen. Saga hade nästan somnat när hon insåg att hennes syster låg intill. Sen var det röj i sängen kan säga och mycket fnissade och babblande. Från ingenstans blev det sen plötsligt tyst och båda sov :) Ett tag...

Det svåraste med att vara ensam är vällingen på kvällen. De vill gärna mysa i knäet medan de äter kvällsvällingen. Har man tur somnar de med flaskan i munnen och sen är det bara att lägga i sängen. Smidigt! Idag hade jag är gallskrikande Saga som surt blängde mot Nova medan hon fick äta och somna gjorde hon inte med syrrans siren på golvet ;) När jag var ensam i december med dem så la jag dem i sängen och höll båda flaskorna. Tjejerna var nöjda men jag fick kramp i armarna. Jag får hitta någon lösning framöver!!

Snart kommer Andreas hem. Tjejerna sover nu och frågan är om de hinner ses imorgon. Det är tur att de små inte riktigt förstår de där med tid än. Bara pappan som får lida ;) Jag försöker ta nätterna när Andreas jobbar men givetvis hjälper han till om det blir mkt. Hoppas på en lugn natt. Det har ju varit många sådana med, bara de senaste två nätterna som varit totalkaos. Vakna-gallskrik-somna-vakna-gallskrik-somna och det går inte speciellt långt mellan gångerna. Förra natten var det Saga och i natt var det Nova. Vet inte om jag ska vara glad eller inte över att de tar varsin natt :P


Kommentarer
Postat av: Angelica

Menar du att han springer omkring i mina grannkvarter och inte kommer hit å käkar middag... ajaja, nu får man höra ;)

2011-04-07 @ 21:08:39
URL: http://ljusterang.blogspot.com
Postat av: Andreas

Men jag hann ju inte, från 0530 till 1800 åkte jag först bil sedan jobbade. Dagen efter började ja 0730 och var hemma vid 22. OM jag kunnat, tror du att jag hade missat ett lagat mål?

2011-04-07 @ 21:53:15
Postat av: Angelica

det låter iofs inte som nånting du skulle göra =P

Och jag tror bestämt att jag sa att du skulle ta med dig resten av Majunie familjen nästa gång du kom, å dem var ju inte med ;)

2011-04-09 @ 22:02:17
URL: http://ljusterang.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0