Julknytis ikväll

Hemkommen från julknytis, de andra leker vidare men Mamma Doris var färdig för kvällen på allt sätt! Massa god mat och trevligt sällskap. Lekar var jag inte med på tyvärr för jag hade fullt upp att hålla reda på två odågor. Tyvärr. Hade gärna lekt. Det var svettigt. Innan var jag nervös. Inte för hålla-koll biten utan för kramper. Det var första gången jag lämnade Väsby med båda barnen utan Andreas sen kramperna blev värre. Det gick bra och jag är glad att jag inte stannade hemma fast jag var nojjig innan.
Kan däremot säga att det inte blir fler knoddar innan de två på bilden nedan blivit mer självständiga. Jag skulle inte palla att ränna efter en tredje (eller fjärde!) också med bus i blicken. De som alltid är så enade skulle absolut inte rymma åt samma håll utan varsitt och gärna mellan stolar och under bord. Förutom om dörren öppnades förstås, då skulle båda ut och snabbt gick det. Tur det fanns fler än jag där som jagade dem ;)





Det går bättre och bättre med gåbiten. De har (igen) gått flera steg i följd  och går mellan saker utan att hålla i sig och utan att tänka på det. Med andra ord, utan att vi peppar/tjajar/uppmanar utan på eget initiativ. Hoppas verkligen det får lossna nu utan att en kramp kommer i mellan igen.


Kommentarer
Postat av: Tracy

härligt att ni fick en sån mysig dag!! även om kramperna alltid finns närvarande ska ni ju inte ge upp ert liv för det. bra att du vågade!! kram

2011-12-10 @ 22:59:59
URL: http://lillavarg.blogg.se/
Postat av: C

Det är precis så jag känner. Ibland är det läskigt men vi måste och tjejerna älskar det!! Det är otroligt sociala och jag har en känsla av vem de brås på där....



KRAM tillbaka

2011-12-10 @ 23:03:45
Postat av: C

Det som är svårt med att ha två krampbarn är att om jag måste åka in med ena så blir ju den andra ensam :/ Gäller att tänka på vilket sällskap man är i. Idag hade jag många trygga famnar jag skulle kunna lämna ena dottern i ifall det var akut! <3

2011-12-10 @ 23:06:09
Postat av: Maria

Det var verkligen kul att ha er där och tjejerna lyckades nog att charma alla som var där.

2011-12-12 @ 08:35:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0