8 månader idag!! <3

Förra veckan testade vi 8 månaders burkar. Tjejerna gjorde som ekorren och fördelade ut de som var för stort.
Denna vecka äter de mat med små bitar utan problem :D
Vi har även introducerat fullkorn och det gick ned lika lätt som allt annat!
Mat är gott!
 
Igår kom tjejernas ena fadder och lagade mat till mamma o pappa <3 Galet gott!!!!
Själv syftet var väl att grabbarna grus skulle få leka av sig utan att mamma o barn var hemma. Vi behöver vårda oss själva och vara mer än bara föräldrar. Inte minst nu när allt varit ganska jobbigt med sjukhusbesök och oro.
Så vid åtta när jag fått i mig den goda maten och tjejerna (och jag) fått umgås med Lok så begav vi oss till mormor o morfar. Där var bara morfar hemma. Nova somnade i morfars knä medan jag sövde Saga <3
 
Natten var okej. Det är inte ultimat att sova i en 105 säng med ena dottern och ha den andra i singelvagn jämte sängen. Funkade för en natt. Sängen går inte hela vägen in i väggen vid huvudändan och eftersom de vänder sig och snurrar åt alla håll var jag lite nojig att Nova skulle trilla ned där :S Byggde upp en liten mur och hon låg kvar i sängen när jag vaknade :P
När Saga vaknade efter 07 la jag henne i sängen och så mös vi alla tre. Både tjejerna såg så lyckliga ut när vi låg där tillsammans och bara mös.
 
Tanken för dagen var att grabbarna skulle få vara dräggiga och bakis i fred och umgås lite till. Det var heller ingen nackdel om Andreas hann få andas en stund bara själv och kanske titta lite i sina böcker. Dessutom skulle tjejerna få kvalitéts tid med mormor och mitt hår skulle bli färgat, hoppades jag :P Blir sällan som man tänkt sig. Kom en sjuk tjej som också behövde sin mormor. Jag blir så less på de här kramperna. Emelie hostade jättemycket så det fanns inte så mycket att välja på än att gå redan klockan 10. Ringde Andreas (som svarade hest ;)) och rådslog och vi kom fram till att det var bäst för mig att gå. Nova låg och sov, fick väcka stackarn men mammas lilla ängel gnällde inte alls utan fann sig.
Jag är inte nojig med smitta, inte alls, men tjejerna är uppenbarligen känsliga mot virus och vi är rätt trötta på att trycka i dem stesolider, ringa ambulans och sova hos Astrid. Det har varit alldels för mkt sånt på alldels för kort tid.
Vågade inte stanna.
 
Kallt är det ute och jag var väl välkommen hem men inte helt önskad. Kände mig lite ledsen faktiskt. Trött efter natten och kall för att jag inte var klädd för att bara vandra runt. Hamnade på Väsby Centrum shoppade grejer till tjejerna för att bli glad. Inte helt nödvändigt men bara halvt onödigt :P
Alla villa prata med tvillingarna och fråga saker om dem. Jag var inte så sugen på att vara social men det var bara att le och prata med. Jag hade nämligen en tjej i vagnen som flirta järnet med alla hon kunde så det hjälpte inte att jag undvek ögonkontakt med folk ;)

Nu är jag och töserna hemma med grabbarna grus.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0