Ögon.

Mitt i denna cirkus av akutbesök på Astrid och ambulanspersonal springandes här har vi också träffa en ögondoktor.
Eller två till och med. Det kom nog med tvillingarna att vi inte kan göra en sak bara en gång.
Detta känns lite som en parantes mitt i allt annat som sker men inte speciellt kul för det.
 
Vi har fått höra hela tiden att skelning, det växer bort. Njaa tänkte vi när vi såg Sagas ögon.
I måndags var vi på BVC dit ögondoktorn från Danderyd kommer. Mycket bra service tycker jag!
Ögondoktorn var på vår sida och skrev remiss till Danderyd. Här hade vi lite flyt för de ringde redan måndageftermiddag om en tid dagen efter.
Så igår bar det av till Danderyd. Våningen ovanför Neonatalen så vi kände oss hemma bland hissar och gångar ;)
 
Det visade sig att båda barnen är översynta och Nova faktiskt mer än Saga trots att det är Saga som skelar. Detta kan ge skelning senare. För att förebygga och få bort ska barnen ha glasögon.......
Våra små 8 månaders ska ha glasögon. Hur vi ska bära oss åt för att då dem att inte dra av sina egna och syrrans har jag ingen aning om.
Hur vi ska ha råd med kalaset vet jag inte heller men det får väl lösa sig på något sätt. Det brukar ju göra det.
Tur att blodpudding är gott.
 
Vi kommer få fortsätta gå på koller. (Ja, vi verkar dömda till att springa på sjukhus).
Förhoppningsvis är detta borta innan sju års ålder då barns ögon är färdigutvecklade.
Sagas skelning är mild och det verkar som att optikerna har goda förhoppningar om att detta ska bli bra.
Har vi tur kommer Nova inte få problem alls, Sagas försvinna och glasögonen ryka innan skolålder.
Tror vi på tur? Finns det tur? Kanske har den bara missat oss hittills.
Näää jag är inte bitter!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0