Du ser trött ut har du festat för mycket de här helgerna

Vad surt det är att vakna kort innan larmet går och tro att det är missinassen.
Saga var hungrig 6.20, tio minuter innan larmet går. Jag ville bara sova mer.
Hon somnade sen mätt och nöjd om igen, Nova har inte sagt ett pip och Andreas sover också.
Tyst och skönt här hemma men ännu svårare att gå hemifrån. Vill krypa ned i sängen och sova vidare med min familj.

Det är ingen liten sista uppgift vi har i skolan, intensivt så det räcker. Tugnt.
Långa dagar blir det med, är hemifrån över tio timmar per dag just nu men väldigt snart är det över. Saga & Nova har en mamma som är färdigutbildad innan de egentligen har någon tidsuppfattning och fattar hur långt bort jag egentligen är från dem, eller hur länge. De är glada när de ser mig komma hem oavsett om det gått en halvtimme eller massa timmar.

Jag är verkligen supertrött på alla plan och i söndags när jag satt på tåget säger en gubbe till mig "du ser trött ut har du festat för mycket de här helgerna?". Huh!!?? Vem säger så??? Jag blev helt stum och alla bra saker man kan säga kom jag inte på. Jag mumlade något om tvillingar hemma på ett halvår. Han såg tvivlande ut så jag vet inte om han inte fattade, inte trodde mig eller tyckte jag var ansvarslös som inte var med mina halvårsbebisar istället för att sitta på ett tåg.

Sen finns det också fina människor. Observera plural på människor. Under gravid-terminen och under nuvarande termin har det kommit klappar på axeln och stöttande ord från klasskompisar som jag både känner och inte känner. Det värmer verkligen och är stort att gå fram till någon med varma ord och komplemanger, framförallt någon man aldrig pratat med. Tack! Sen har jag också fått mail från klasskompisar (återigen plural) både peppande när jag haft det som tyngst och bara allmänt fina, gulliga mail. Jättekul! Jag har blivit förvånad när jag satt mig vid datorn och börjat läsa men oj vad uppskattat!! Jag vill bara krama er alla ni har underlättat för mig på många fler sätt än ni förstår. Det lilla blir stort!



Nu ska jag bege mig mot tågen och samhällsplaneringen för Eskilstuna kommun.
Jag skojar inte, detta är jobbigare än C-uppsatsen OCH det kommer en tenta EFTER inlämning och seminarium
Sen är det över ;)

Kommentarer
Postat av: Annelie i Mora

Jag är så imponerad över hur duktig du är. När är du helt färdigutbildad då? Har du något jobb på g direkt efter din utbildning?



Kram Annelie

2011-01-04 @ 08:58:51
Postat av: Minna

heja heja heja <3

2011-01-04 @ 09:37:28
Postat av: C

OM TVÅ VECKOR!!!! Sista tentan 14de januari. Har ingen rest släppandes efter men vi får väl se om ja klarar den tentan ;) Annars får ja tenta om den.

Efter examen ska jag vara mammaledig så har inte ens börjat söka jobb.

2011-01-04 @ 20:03:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0