Allt är som det ska!!

Jag vet inte riktigt när det hände men för en liten stund sedan insåg jag att det det ju funkar nu. Amningen. Det fungerar alltid utan problem. Det var också ”länge sen” vi behövde ställa larm på mobilen som talade om att det var matdags. Både natt och dag känner de själva när de är hungriga och meddelar oss på de enda språk de kan; skrik ;)


Vi har även testat flaska och det fungerade på en gång. Det kändes jättekonstigt att se Andreas mata :P Barnen hade inga problem att ta bröstet vid nästa mål heller som de varnats om. Skönt. Amningsnappen jobbar vi med att få bort men jag vet inte...det blir nog svårt. När jag testar utan blir de flyförbannade. Skriker, gapar och far med munnen över bröstvårtan undrande över varför det inte är som det brukar vara. Det vore ju skönt att slippa den men jag har samtidigt vant mig vid att pilla dit den så det är okej. Jag har börjat amma bland folk med men som jag skrev tidigare är jag ingen person som jag gillar att svänga med brösten på offentliga platser. Om jag inte måste.


Tjejerna har börjat acceptera spjälsängen som de tyckte var alldeles för stor förut trots att vi bunkrade upp med kuddar. De ville absolut inte sova där!! Vi var tvugna att ha liggdelarna från vagnen. Nu går det =D Alla säger att det går så fort första tiden med barn och nu börjar vi förstå vad de menar. Blicken fokuserar allt bättre och nacken blir stadigare för varje dag. Inte att förglömma i utvecklingen är också att vi faktiskt har kläder nu som inte sitter som en stor säck, det finns några plagg som sitter riktigt bra till och med :) Viktkurvan är också fortsatt lika positiv!
Enligt bf skulle de födas om knappt två veckor men det är inga prematurer vi har hemma längre. Det är bebisar med hull på kinderna och normal utveckling!


På lördag är det dags för hörselscreening som alla nyfödda gör. VI kunde inte göra det tidigare p.g.a. sonden och sen var det semesterstängt. På måndag ska Novas höfter kollas, rutin för alla som föds i säte. Är allt bra så borde vi vara klara med Danderyd. Aldrig tidigare har jag varit så mkt på ett sjukhus.


Avslutningsvis kan jag hylla Trygghansas försäkring, vänta barn tror jag den heter. De har en gratis och en som man kan köpa som tillägg och gäller från v.26. 1050kr betalade vi, samma pris oavsett om det är ett eller fler barn. Vi diskuterade om vi skulle ta försäkringen, bestämde oss för att inte ta den fram till vi gjorde ultraljudet och insåg att vi väntade två barn och alla risker med det :) Nu är vi glada att i tog den. Vi fick pengar för varje sjukhusdag vilket resulterade i nästan 9000kr. Självklart finns det inga pengar som kan sätta plåster på oro men man förlorar en hel del på att inte kunna jobba och det är alltid skönt att få ekonomisk ersättning så man slipper fundera över ekonomin också.


Kommentarer
Postat av: Cissi

Hej! Allt bra med dig? :)

2010-07-29 @ 17:59:33
URL: http://ceciliav.com
Postat av: alias anneli

Mhm, försäkringar kan vara bra minsann. Det kostar lite inledningvis, men kan vara värt så mkt senare.



Vad härligt att läsa att det går bättre och bättre. Det är en otrolig omställning att bli förälder i vanliga fall!

2010-07-29 @ 22:45:14
URL: http://anneli.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0