Tillbaka :)

Nu har vi flyttat och det har tagit det mesta av vår tid.
Det är väl inte klockrent att flytta med så små barn men jag vet inte om det hade funnits ett bättre tillfälle egentligen. Hade antagligen varit jobbigare om de kunnat krypa eller gå.
Det är fantastiskt skönt att slippa den svängda trappan som var upp till förra lägenheten.
Vi älskar verkligen lägenheten och kände oss hemma på en gång trots alla flyttkartonger. En dag kanske vi även får ordning på alla våra grejer...Det tar sin lilla tid ;)
Mottot just nu är kasta, kasta, kasta!

Allt fungerar bättre och bättre här hemma. Det har funnits nätter då båda barnen sovit upp till 7h i följd utan amning. Första gången vaknade jag 02 och var tvungen att kolla att Nova andades. Hon som vaknat efter max 3h tidigare...men hon låg så nöjd i sin spjälsän och sussade :) Alla nätter är förstås inte så bra men bara att någon gång ibland få flera timmar i följd är guld värt. Det dumma är bara att med tanke på att flyttlådor som vi snubblar på så använder vi inte barnens långa sovperioder till att enbart sova själva även om vi borde. Vill få ordning med...
Det skriks mindre och sovs mer rent generellt faktiskt. Den vakna tiden är också mycket roligare nu än förut eftersom de faktiskt intresserar sig ordentligt för omgivning och saker. Dessutom bjuder de friskt på sina stora, tandlösa leenden. Gillas! 

Skolan rullar på. Jag är fortfarande splittrad mellan skola och barn och Eskilstuna-dagarna känner jag mig varken som student eller mamma utan något konstigt i mitten. Andreas knatar med barnen och är hos Mange när det passar. Snart får vi tentan och det är väl först då jag vet om jag försummat skolan för mycket.
Måndagarna är fortfarande arbetsdagar för Andreas och vi klarar oss ganska bra själva nu vi tre. Känns lovande inför november då jag faktiskt ska vara bara mamma och Andreas jobba heltid. Lite ångest och oro har jag dock för när Andreas kommer på måndagkvällen är jag minst sagt trött men det ska också blir väldigt mysigt att vara mammaledig "på riktigt". Det svåra är att söva barnen samtidigt. Att ha de jämte varandra gör att de känner trygghet och värme. Det dumma är att vaknar den ena till så börjar den rycka syrran i håret istället för att somna om och sen har man två vakna och minst en gråtandes.

Imorgon jobbar Andreas inte utan vi ska på tvillingträff här i Väsby. Dessvärre har vi totalt glömt vilken tid det är virriga som vi är så jag hoppas vi får tag i bvc och får tiden innan det börjar...
På kvällen ska Andreas få vara Andreas och gå på John Cleese och dricka öl. Tisdgen skolkar jag från skolan så han slipper gå upp tidigt morgonen efter. På lördag är det min tur, Ladies Night :)
Det är skönt och viktigt att få kliva ur föräldrarollen en stund. Jag har faktiskt gjort det lite i helgen och jobbat några timmar i butiken. Jag skulle inte vilja gå tillbaka på något schema och framförallt igår var jag rätt ringrostig men det var skönt att få vara bara mig! Jag njöt till och med av pendeltågsresan hem...

Amningen som jag tjatat om fungerar bra (med amningsnapp). Jag känner mig förvisso som en riktig kossa. De nätter de sovit många timmar kompenserar de med att äta varannan timme på dagen men det är okej så länge jag fått sova :) Jag är dessutom pepp! Nu när det gått fyra månader ska jag klara helamning i sex månader. Inte långt kvar. Efter det får vi se. Kommer iaf snart börja låta dem smaka lite för att runt halvåret kunna ersätta iaf några mål med något annat än bröstmjölk. Då kanske jag kan njuta lite av dem mål jag ammar vilket jag ser fram emot. Det är tugnt att helamma två barn och jag är stolt över mig själv att jag fått det att fungera!

Barnen har varit hos Negussie idag med pappa medan jag jobbade.
Det verkar som att det var jobbigt för det bara sover och sover :)
Sen var det kalas igår också så varit en hård helg.
Vi kom till en ganska tyst lägenhet på industrivägen...men vi åtgärdade tystnaden... ;P
Bästa preventivmedlet är att komma med tvillingar med magvärk, tjohoo :D

Snart börjar vi babysimma. Det ska bli spännande :)
Återkommer med rapport om det och allt annat som händer.
Lite bilder vore kanske dags med men det blir en annan dag.
Ska dyka ned i en flyttlåda och se vad för mer skräp vi sparat på.









Kommentarer
Postat av: Nihplod

Det glädjer mig att allt verkar gå bra, snart när allt kanske lugnat ner sig så vågar jag mig över för att hälsa på. Jag vill så gärna hälsa på flickorna =)



Och er två självklart, men senare när ni inte har allt för mycket att göra.



kram på er!

2010-10-11 @ 06:03:01
URL: http://blog.nihplod.com
Postat av: TokDoris

Vi längtar efter dig Nippe!!!

Alla fyra!

<3

2010-10-11 @ 11:16:35
URL: http://fyrsamhet.blogg.se/
Postat av: Tracy

haha jaa ni livade verkligen upp stämningen ;)

men det var riktigt trevligt att ni kom!

å jag tror inte claes blev så skrämd av det =p



kram

2010-10-11 @ 21:58:06
URL: http://lillavarg.blogg.se/
Postat av: C

haha det var ju tur att han inte blev alltför skrämd ;)

2010-10-12 @ 15:04:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0