Saga

Nu ska anamma det här med att man inte ska dra ihop tvillingar som en person och skriver en blogg om bara Saga. Nova får vara med nästa gång.

Det är kul att se personligheter titta fram. Små egenheter som gör tjejerna till totalt olika individer hur lika deras dna än är. De lekar oftast med samma grejer, syrrans sak höjer rolighetsfaktorn samma sekund som hon börja leka med den. Man kan ändå se vad de helst leker med, vilka saker som är favoriter för respektive barn.

Saga gillar sånt som är på hjul. Allt från den lilla bilen till den stora vagn. Kan höra henne skratta högt när hon sitter helt ensam, då drar hon gåstolen fram och tillbaka med handen. Fokus ligger dock på detaljer, däcken. Pilla på saker i hjulen och på hela däcket, det är kul! Andra favoritsaker är gosedjur. Man kan ligga och prata, pussa och gosa med dem länge.

En otrolig envishet har Saga. Mina glasögonen är roliga att plocka av, det tycker båda. Skillnaden med Saga är att hon inte slutar. Hon ger sig verkligen inte hur många gånger jag än tar bort hennes hand. Jag kan säga till argt, glatt, skojigt, bestämt och ännu argare. Hon ser det som en utmaning att fortsätta, hon blir triggad när jag blir arg och hon ler. Jag blir arg och hon skrattar. Det är för henne en lek att få av mina glasögon.

Saga fastnar i lekar. Hon kan sitta länge själv och hålla på med sina grejer så länge ingen stör henne. Hon pratar och pillar med sina saker och får något drömmande i blicken. Vad som händer inom hennes lilla bubbla vet bara hon och möjligen hennes syster. Det händer ofta att Nova sitter en liten bit ifrån och skrattar högt åt Sagas lekar.
Det är roligt att studera dem, både tillsammans och var för sig. Små människor håller på att formas till individer med massa viljor och egenheter :)


Kommentarer
Postat av: tette

vilken underbar beskrivning på sagavaga.



pussa henne från tant tette

2011-05-17 @ 21:18:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0