tre veckor och fem dagar.

Så långt uppehåll fick vår fina Saga innan det var dags igen. En kort en. 5 minuter ungefär och epistatusen hjälpte. Jag hade somnat och vaknade av Andreas ord "Saga krampar", gud vad jag är trött på dem!!!! På nå vis är det oftast han som vaknar först vilket kan skrämma mig. Vaknar inte jag??? Som varit så lättväckt på alla andra plan gälllande barnen. Förstod iaf direkt vad det var för hade henne nära mig och fick som sparkar i magen när hon ryckte. Jag tror jag i drömmen redan förstått vad som hänt men i verkligheten var jag inte så snabb.

Denna var mer som en regelrätt feberkramp, så som de såg ut från böran. Symetriska ryckningar i hela kroppen. Lite, lite saliv som rann ur munnen men inte värre än att epistatusen fungerade. Efteråt yrade hon och Saga har tidigare vid feber fått anfall igen så vi lät ambulansen komma. Inte från norrort så nya för oss. Lite jobbigt att behöva dra allt. De ville ha med oss in först men när de märkte att Saga blev sig själv fast tvärtrött och vi sa att vi aldrig gjorde det med småkramper och de fick ringa sin läkare så fick vi stanna hemma.

Nu kan vi vara ganska så säkra på att Nova står på tur för så säger statistiken men vi hoppas att den inte stämmer. Dessutom har vi mer koll på Nova så kanske slipper hon. Överdosera alvedon och så diacepam om vi misstänker attt det är på gång på kvällen. Våra barn har fortfarande haft majoriteten av anfall nattetid.


Nu ska jag jobba och det är detta som är så spillttrat. Dessa dagar avundas jag Andreas som får vara med våra barn. Jag vill se att de mår bra och jag vill finnas där om det händer något. Istället åker jag på info på ett behandlingshem med en klient.
Det är viktgit på ett annat sätt men mammahjärtat skriker.

Kommentarer
Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Fy så jobbigt!

2011-10-01 @ 09:23:52
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: virrigamorsan

Massa kramar och kärlek till er alla fyra!!

2011-10-01 @ 10:15:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0