Alla dessa risker.

Jag har trasslat in mig i drömmarna i natt, den ena konstigare än den andra. När klockan ringde imorse så var jag fruktansvärt trött men det var också en befrielse att få gå ur sängen. Det blev nog för mycket risk-kollande igår. Samtidigt känner jag att jag måste få in alla scenarion som kan inträffa. Det är en mentalförberedning och inte ett katastroftänk. Jag utgår inte från att kommer föda två myror som får ligga på NEO i evigheter men jag kan heller inte räkna med att allt går som vid en enling. Jag måste läsa om de olika riskerna som finns. Kanske var det däremot dumt att jag och hjärtat låg och pratade om allt precis innan vi sa God Natt. Han är i Övik på jobb så samtalet var utan fysisk kontakt och jag hade ingen kan krama på när jag vaknade i natt smått panikslagen.


Kanske är det ändå så att det är sunt att gå igenom alla risker i drömmarna, en form av bearbetning i sovande tillstånd. Jag vet inte. Har en stressande känsla i kroppen jag behöver ta mig igenom och lägga bakom mig. Det blir mycket köp nu med och absolut inget kök. Allt känns lite mer bråttom eftersom att jag med största sannolikhet kommer vara klumpig och känna mig stor mkt tidigare och inte minst tröttare. Foglossning har ju redan varit ett problem. Sedan är det de där med förtidig födelse. Vi måste helt enkelt vara redo tidigare även om vi försöker tänka positivt och måla upp en förlossning under andra halvan av sommaren.
Det där med att inte kunna påverka, det gillar inte jag.
Nu väntar Etuna. Jag kommer sitta där men jag kommer inte vara riktigt närvarande. Arbetsrätt, jag har redan läst juridik med det innehållet. Vi säger att jag kan det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0