28

För ett år sedan åt jag en chokladboll till frukost och hade min första hela dag med twinsen ensam. Chokladbollen skulle väl ge mig ngn form av styrka var tanken, eller iaf en välbehövlig sockerkick efter en dålig nattsömn. Under dagen lyckades jag packa en hel flyttlåda vilket gjorde mig stolt eftersom jag var glad över att överhuvudtaget överleva. Kanske var jag lite lätt dramatisk där och då men det var otroligt tufft med två små prematurer med magknip och vara nybliven mamma. Jag har redan glömt så mycket från de första månaderna, framförallt det jobbiga. Det är kanske tur att vi människor fungerar så annars skulle vi nog bli underbefolkade.


Idag är min tjugoåttonde födelsedag och jag har allt jag någonsin drömt om. Den sista pusselbiten var jobbet och det känns så fantastiskt bra nu. Jag är där jag vill vara på alla plan. Det väntas inskolning och dagishämtning/lämning och det gör mig lite nervös men är ett naturligt steg. På jobbet är det förändringarnas tider, vår nya chef kommer på torsdag men det var hon som anställde mig så för mig är det praktiskt taget som hon varit chef hela tiden. Det är ju först på torsdag jag börjar på mitt schema, har gått som timanställd under augusti. De lediga dagarna har fyllts av sjukhusbesök av olika slag så det var himla tur att jag sa att jag inte kunde jobba hela augusti som de ville.
På boendeplanet har vi snart bott i vår lägenhet i ett år och vi trivs verkligen. Fortfarande har vi inte bott in oss ordentligt…det ekar på väggarna och vi har inte köpt de möbler vi tänkt. Det ger sig. Det finns en dröm om boende med tomt men det får bli senare. Det är svårt att lämna det här centrala läget men jag vill kunna öppna dörren och låta tjejerna springa rakt ut på en gräsmatta.


Jag är van att vakna tidigt så halvåtta ville mina blå inte vara stängda längre hur mkt jag än försökte. Vid min ena sida sussade en vacker Saga. På mitt ben låg en strålande stjärna och på kanten av sängen låg det en pappa och småsnarka. Han hade minst plats denna gång. Jag lyckades smyga upp och tog en dusch men nu hör jag skratt och prat från sovrummet så ska göra dem sällskap =)



Tillägg:
Igår bakade tette massa gott här medan jag jobbade och Andreas städade. Lyxigt eller vad :) JAg kan vänja mig vid detta....


Kommentarer
Postat av: Minna

Är så glad för din skull vännen!

2011-08-30 @ 09:37:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0