1års vaccin.

Vi gled förbi BVC tidigt torsdagsmorgonen för att hämta d-droppar. Det var oplanerat och ren tur att hon hade tid. Det har kommit massa bebisar även denna sommar så vi som inte har färskingar är inte prioriterade så det var ett bra tag sedan vi var där. Väl där fick vi veta att det var dags för  ettårs vaccinet, dvs. spruta tre där spruta två blev starten av alla dessa kramper vi haft. Vi blev lite ställda och tveksamma över hur vi skulle göra. Vid BVC besök tar inte Andreas ledigt, det har han inte gjort någon gång oavsett om vi ska träffa läkare eller vanlig mäta-väga-vaccinera besök. Det är skillnad när vi ska in till sjukhuset, helt andra saker man kan få veta och göra då och ett annat eget intresse att få ställa frågor osv.


Vilket fall. Sådär timing kändes det som eftersom Andreas skulle åka till Gbg bara några timmar senare. Ändå kändes det skönt att ha det ur världen och vi var båda och de vill ju så klart ha tröst efter sticken. Det underlättar med både en mammafamn och en pappafamn. Så vi körde på. Jag hann ångra det flera gånger om dygnet efter men nu är jag glad att det är överstökat :)


Nova ryckte lite i armen redan under dagen. Rådslog med mottagningen och hon fick en halv stesolid. Halv 9 på kvällen var jag helt hundra på att Saga var på gång att krampa. Alla tecken + 2-3 tydliga ryck. Hon fick en halv stesolid och sen kasta jag ihop det allra viktigaste för en natt hos Mormor. Tjejerna blev lite förvånade när de i pyjamas blev nedkastade i vagnen och Mamman småsprang hela vägen. Var sjukligt nojjig och beredd på att använda nya medicinen längs vägen. Gick bra och Saga var glad och som vanligt. Det var en jobbig natt. Båda småryckte natten igenom men inget anfall och jag sov i princip med ett öga öppet. På dagen försvann sen alla kramptecken och småryck men jag var orolig när det gick mot kvällen. Det har varit fler kramper på natten än dagen totalt men allt var lugnt och vi hade en jättemysig och bra kväll/natt vi tjejer.


Överlag har det fungerat jättebra att vara ensam om man bortser från vaccinrelaterat ryckande, det hade varit väldigt skönt med pappan hemma då förstås.
I det stora hela var det ingen skillnad mot när Andreas är på hemmaplan. Han åker innan frukost och kommer hem efter att tjejerna ätit middag så det är bara vällingen kvar som måltid. Det är annars när de är hungriga och inte får mat snabbt nog som det kan vara skönt att vara två och ibland vid sövning  på dagen.  De andra sakerna som matlagning till tjejerna och fix i hemmet gör jag ju redan själv. Det känns väldigt skönt att veta att jag klarar mig själv med barnen. Det är ju bara en tidsfråga tills det är Andreas tur att jobba på annan ort igen. Kanske redan på måndag.

 

Pappan och pojkarna hade det förövrigt super i Göteborg och grym konsert så de var glada när de kom hem!! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0