Firande på bästa sätt.

Det blev inte alls som planerat. Jag hade laddat. Kameran låg vid sängkanten. Vi skulle sjunga och lägga fram paketen till tjejerna på morgonen. Även om inte de minns sin 1årsdag skulle en tradition skapas. Det brast redan fredagkväll. Mitt i städning och ommöblering av sovrummen steg Novas feber igen. Både jag och Andreas såg vid olika tillfällen hennes arm rycka, men bara en arm. Alla tecken tydde på att ett anfall skulle komma men vi hoppades så att det inte skulle hända. Proppa henne med alvedon och hade svalt. Andreas sov med henne i vardagsrummet för att ha koll. När jag 05.20 vaknade av att hon gnällde var jag glad, vi verkade ha klarat natten och skulle få fira födelsedagen, om en med en sjuk unge.
Nästa gång jag vaknar är det av de värsta orden jag vet i alla världen. ”Nova krampar”. Det har varit olika kombinationer de senaste 6 månaderna. ”Doris, hon krampar.” ”Hon krampar Milla.”. ”Saga krampar”. ”Nu krampar Nova”. Jag har förstås väckt Andreas på samma vis flera gånger. Det är vidrigt.


Krampen var lång och märklig. Diazepamen har inte hjälpt de senaste gångerna och det är svårt att sticka tjejerna och ge den vägen. Ambulanspersonalen (fantastiska!) lyckas inte, de plockar upp en från akutbilen längs vägen –lyckas inte heller utan först på sjukhuset hävs krampen efter ca 1h.
Vår förhoppning var hela tiden att få hem vår Nova så vi iaf kunde fira hemma, hon brukar ju bli väldigt pigg märkligt fort efter kramp. Nu blev hon inte det och hon är fortfarande på Astrid med sin pappa. Får förhoppningsvis åka hem idag. Det är okej med Nova, febern är inte riktigt lika hög längre men vi bryr oss väl mindre om febern och viruset i sig. Sjuka blir barn, de bygger ju upp sitt immunförsvar nu men kramperna. Vanmakten är så fruktansvärd och alla frågetecken.


Hemma fanns chokladpudding och grädde för 30personer, liksom kakor, saft och frukt. Jag, Saga, Mormor & Morfar gjorde i ordning en burk med chokladpudding och åkte till Astrid. Inte samma sak men iaf något. Nova var inte sjukare än att hon mumsade på :D Hon hade även fått fina presenter av sjukhuset!!  I lekrummet röjde faktiskt båda två på rätt bra tillsammans, Nova med en nytagen ipren förvisso men ändå! VI gjorde det bästa av situationen och det blev lite mysigt. Nova och hennes pappa fick även besök av Tette & Johan och Lok.
Jag och Saga åt middag hos mormor & morfar. Saga hade nog världens bästa födelsedag faktiskt. Hon var i centrum hela tiden, sådär som det blir när man är van att ha två barn och plötsligt har bara ett. Jag hade all tid för henne och hos mormor o morfar var hon också i fokus. Det är också kul att åka bil och på sjukhuset träffa hon pappa o syrran och massa leksaker. Klockren dag tyckte Saga, som inte vet bättre ;P Hon somnade i vagnen innan vi gick hem, vaknade en stund hemma och mös med mig i sängen och somnade sedan sött om igen.

 

Jag känner mig totalt hjärndöd. Så mentalt trött men jag måste sluta vara bitter för jag blir inte piggare av det. Det är som det är.
Ska snart iväg och fika sen kanske jag åker till Sollentuna. Jag har inte träffat Minna sen vi var ute 25e april, inte sett Lucas sen jag var i Sollentuna Centrum utan barn för runt 2 månader sedan och Minna har inte träffat barnen sen mars/april tror jag så det har ju hänt en del för alla.
Senare blir det iaf middagsfirande för min bror och då kalasar vi även lite chokladpudding och firar tjejerna lite med, förhoppningsvis med båda mina barn. Håll tummarna!


Kommentarer
Postat av: Tracy

tänker på er hela tiden!

hoppas på att det blir bättring snart!



kram <3

2011-06-19 @ 20:59:02
URL: http://lillavarg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0