Generösa mammor och pappor

De mest generösa människor jag vet är föräldra-bekanta. Det vill säga bekanta som är föräldrar. De behöver inte ens vara riktigt bekanta utan även vänners vänner. Innan töserna ens var födda damp det ned mail med erbjudanden om saker vi kunde få och få låna. När tjejerna föddes fick vi (barnen) massa fina presenter, leksaker och kläder. Vi har sluppit köpa så otroligt mycket saker. Viktiga saker och roliga att ha saker. Åkpåsar för vintern, barnstolar, kläder, leksaker, gåstolar, hoppgungor, böcker. Listan kan göras mycket längre. Jag är så otroligt tacksam för allt för det är åtskilliga tusenlappar vi har sluppit spendera.

Jag har försökt föra samma anda vidare, jag vill inte vara sämre. Så när tjejerna vuxit ur kläder har jag skänkt vidare åt olika håll. Nu har de flesta av våra bekanta som fått barn efter oss fått pojkar och de vill tydligen inte klä sina barn i rosa klänningar…I helgen som var kom Bea & Ronny och hämtade en flyttlåda fylld av bebiskläder för där kommer det iaf en tjej till midsommar.

Jag spar de som känns för sentimentalt för att skicka vidare och jag har även sålt en del kläder för en billig peng och i och med det fått roliga mailkontakter i Sverige.
Igår åkte våra Brio-stolar iväg till nya ägare. Li är nog den vi lånat allra mest av och hennes bror och sambo ska märkligt nog också få tvillingar. Eftersom vi har så mycket grejer från henne och fortsätter låna framförallt kläder i takt med barnen växer känns det extra bra att vara generös dit. Tvillingmagen var stor och fin och jag saknar nästan att vara gravid. Märkligt hur fort man glömmer allt det jobbiga ;)

 

Nu ska jag plocka ihop så jag och tjejerna kan ta en promenad som avslutas hos mormor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0