Hej vardag!

Griniga barn, sovit för lite idag. Hungrigt hos barn och mamma. Nova ramlar för 1000000 gången. Kan inte ta sig från stå till sitt. Ser snart misshandlad ut. Värmer mat till barnen. Sätter på ugnen till oss. Nova bajsar. Saga blir arg för att vi byter rum utan henne. Maken ringer halvirriterad. Dum trafik och så måste han åka söder om stan för vunnen auktion på tradera. Regnkläder för 30kr. Kunde inte bry mig mindre för stunden. Barnen skriker mer. Maten klar. Micron snart trasig så maten är ojämn. Ömsom kall ömsom för varm. Saga bränner sig. Skriker. Får vatten, nöjd. Sätter in kycklingen i ugnen. Sätter på spaghettin till makens matlåda. Osäker på om den blir överkokt eller lite okokt. Bränner nästan kycklingen. Gör en halvkass sås till kycklingen . Lyckas med riset (!) Nova ramlar igen. Plockar undan tvättade kläder. Barnen jagar mig på golvet. Arga när jag byter rum när de äntligen nått fram. Rycker mig i byxorna om jag står still mer än 10 sekunder. Mixar bär och yoghurt för morgondagens mellis till barnen. Sminkar mig för grannarna, vet ej varför. Maken ringer igen, trafiken är snäll nu. Det är inte frun. Funderar på om det är oseriöst att ta ett glas vin innan 17 när man är ensam med barnen och sen ska på föreningsmöte. Kommer fram till att det är det.


Mammammammamamammamamamamammma. Inte lika sött längre.



ANDAAAAAS!!!


Kommentarer
Postat av: Tracy

vill du ha lite sällskap imorn? kanske lunch eller så?

2011-05-02 @ 17:36:06
URL: http://lillavarg.blogg.se/
Postat av: C

ABSOLUT!!! =) Inga planer på hela dagen.

2011-05-02 @ 17:38:09
Postat av: tette

hade jag vetat att det skulle bli sånt kaos när jag gick skulle jag inte ha gått =)



/tette

2011-05-02 @ 18:00:28
Postat av: c

De sakna dig ;-)

De ville ha full uppmärksamhet och det är svårt att ge när man lagar mat o så. Kaoset va bara någon dryg timme. Nu sover de sött o allt e glömt o förlåtet från båda sidor :)

2011-05-02 @ 22:18:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0