Masken

Jag har väl aldrig varit ngn som sminkat mig en massa, framförallt inte dagligen.
När tvillingarna kom så blev det verkligen sist prioriterat. Det var inte så att jag lät mig förfalla för att jag fick barn men det fanns knappt tid att sova och äta så att spackla sig var det inte tal om. De blev lite mascara när jag skulle iväg och så var det bra. Ibland var det trist, jag kunde sakna att ha tiden att fixa mig men jag sörjde inte alltför hårt.


Nu ett år senare och okänd förlorad sömn och mycket oro under huden så har prioriteringen fått en annan ordning. Mitt tycke har egentligen inte förändrats, jag är fortfarande ingen spackeltjej men tiden tar ut sin rätt eller nått. Om jag åker till jobbet utan rough så får jag frågan om jag haft en jobbig natt med barnen. Så nu avsetts tiden för smink! Jag ser inte så spacklad ut, jag målar på en mask och ser normal ut.

 

=D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0