Den genetiska domen

Svårt att veta var man ska börja men det är väl egentligen bara att gå rakt på.

Vi har fått svar på den genetiska utredningen. Egentligen skulle vi få veta först på torsdag men i samband med att Saga krampade i morse och Nova krampade vid lunch så träffade vi på vår läkare. Hon var inte så frivillig på detaljerna först men efter att vi praktiskt taget kapitulerade framför annan läkare och sköterskor så stod hon plötsligt där igen. Otroligt snällt av henne att ta sig tid, neuroläkarna har inte inplanerade luckor på det viset.

De har hittat en mutation på en gen men som det ofta är så ger ett svar nya frågor. Det är fortfarande inte fastställt exakt vilket epilepsiform tjejerna har. Det finns ett bästa scenario och det finns är värsta.

Det bästa är om detta är komplicerade feberkamper. Det värsta är om det är Dravets syndrom (bl.a. vanligt med utvecklingsstörning redan innan 2års ålder som sedan eskalerar till något vi helst inte vill tänka på ). Så mycket i detalj vad som kan hända mellan dessa två olika scenarion vet vi inte för verkligheten behöver ju varken vara svart eller vit. Vi har svårt att ta in det som är sagt. Det är skönt att veta vad vi fightas mot samtidigt känns det som att vi inte vet så mycket mer än innan. Det vi däremot vet är just vilken gen som har en mutation vilket även gör att man vet vilken medicin som lämpar sig. Vi lämnar Keppran som så uppenbart inte har fungerat och går över på annan.

Detta blev väldigt sammanfattat. Vi har fortfarande samtal på torsdag eftersom dagens samtal blev kort. Vi har en bra läkare. Hon sitter inte och håller inne på saker utan är ärlig mot oss. Vi uppskattar det även om det slår hårt stundtals.



/Camilla & Andreas


Kommentarer
Postat av: Nettan

Älskade ni. Jag saknar ord just nu och vill bara krama er och tjejerna. Jag är glad att ni har varandra och hela fina familjen H. det är ovärderligt. Älskar er! Kram Nettan

2011-09-02 @ 22:04:20
Postat av: tant tette

Kärlek. Massa kärlek till er alla fyra. Mina ord är lite borta just nu, är nog på del två på vad vi just messade om men ni vet allt, var jag finns, tänker o tycker. Och så älskar jag er massor. Kram från tette tant

2011-09-02 @ 22:13:05
Postat av: PimPim

Jag vet inte vad jag ska säga men säger det igen - vi tänker på er och om det finns NÅTT som jag kan göra... Kram

2011-09-02 @ 23:15:10
Postat av: Tracy

det är svårt att finna ord, därför fortsätter jag med mina <3 den enkla lilla symbolen som betyder jag älskar er, lider med er när ni har det svårt och gät vad jag kan för att hjälpa er!!!!

KRAM <3

2011-09-02 @ 23:45:57
URL: http://lillavarg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0