Vad säger myten?

Enligt ultraljuden väntar vi flickor så tänkte slå hål på några myter. Betyder inte att jag tror på de som stämmer men det är alltid kul med lite skrock...


Hjärtljuden
Under 140 slag/minut = pojke
över 140 slag/minut = tjej

Denna vet jag många det stämt för faktiskt, kanske den mest trovärdiga av myterna...
Vi har legat runt 150 slag/minut varje gång vi kollat så detta stämmer.

Lugn/Vild bebis
Lugn bebis = flicka
vild bebis = pojke

Första rörelsen kände jag ganska tidigt för att vara förstagångsföderska om man ska tro det man läser på nätet...Första sparken kom ganska normaltidigt tror jag. Det sparkas och rör sig en hel del varje dag så snarare vild än lugn men jag har inget att jämföra med. Dessutom väntar vi två så det blir nog dubbelt upp med rörelse med i magen :P Stämmer kanske

Halsbränna (hår)
Mkt halsbränna = mkt hår på bebisen
Lite halsbränna = lite/inget hår på bebisen

Har massa halsbränna så vi förväntar oss två trollungar som kommer ut. Andreas var dessutom väldigt lurvig på huvudet när han kom så det finns i generna med ;) Vi får se...

Halsbränna (kön)
Mkt halsbränna = flicka
Lite halsbränna = pojke

Som sagt, mycket halsbränna. Detta ska då stämma.

Illamående
Mkt illamående = flicka
Lite illamående= pojke

Mycket illamående hela graviditeten och jag är i sjunde månaden så räknar inte med att det ska sluta. Stämmer.

Hög/låg mage
låg mage = flicka
hög mage = pojke

Haft rätt hög sen det blev en riktig mage så stämmer inte. Nu har den dock sjunkit något, antagligen för att det är huvuden nedåt och fötter uppåt numer.

Toppig/bred mage
bred mage = flicka
toppig mage = pojke

Rund? Tycker magen är väldigt rund. Är inte speciellt bred men har tappat de fina formerna, det är mer rakt på sidorna än förut. Lite extra hull med. Jag vet inte hur de menar med bred o toppig så jag passar. Min syster säger att jag har en flick-mage men jag vet inte om hon syftar till den här beskrivningen eller någon annan, finns ju en del varianter...

Mammans hårväxt
Samma/mindre hårväxt = flicka
Mer hårväxt = pojke

I början växte håret som ogräs, framförallt på benen :S Nu har det lugnat sig lite men absolut pojke i sådana fall. Så stämmer inte.

Hickande bebis
Mkt hicka = flicka
Lite hicka = pojke

Inte märkt någon hicka än, återkommer...


Pigmentsrand

Kort rand/ingen rand/svag rand = flicka
Lång rand/tydlig rand = pojke

Lång, tydlig skulle jag säga men jag har inte jämfört mig med någon. Stämmer inte.

Mammas skönhet
minskad skönhet = flicka 
Bibehållen skönhet = pojke

Från början märkte jag inget men nu känner jag mig risig både i hyn och håret. Stämmer

Ringtestet
Cirkulerande = flicka 
Pendlande = pojke


Ej gjort. Har en vän detta stämde för på båda barnen...

Blödande tandkött
Mkt blödande tandkött = flicka 
Lite/inget blödande tandkött = pojke

Mycket blödande! Stämmer

Mammans sug/cravings
Surt, frukt, grönsaker = flicka 
Choklad, salt, lakrits = pojke

Inga cravings alls.


Utputande navel
Tidigt i graviditeten = flicka 
Sent i graviditeten/inte alls = pojke

Tidigt tror jag....stämmer


Samlag under befruktning
sällan = flicka 
ofta = pojke


Andreas jobbade knappt i Sthlm så innan vi fick datumet för bf flyttat förstod vi knappt hur det gick till. 
Tur Andreas inte är svartsjuk och att vi har tillit i förhållandet annars hade det kunnat bli knas ;) 
Detta stämmer


Urinvägsinfektioner
Många UVI, ofta = flicka
Inga/få UVI, sällan = pojke

Nollgånger. aldrig haft i hela mitt liv *peppar peppar* så kanske därför. Stämmer inte


Viktuppgången

Mkt viktuppgång i början = flicka 
Lite viktuppgång i början = pojke

Magen gick upp och fick den fina runda formen tidigt men på vågen händer det fortfarande inte så otroligt mycket. +7kg vilket är lite för att vara tvillingar framförallt. Hade dock lite att ta av innan =) Stämmer inte.


Sova

På vänster sida = Pojke
På höger sida = Flicka

Började tidigt sova på höger sida så detta stämmer.
När jag låg på vänster sida vaknade jag av att, vad det kändes som, båda hoppade jämfota längs min sida. Obehagligt. Nu domnar armarna under nätterna så jag måste variera mig och de verkar ha accepterat det också, de ligger ju annorlunda i magen nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0