Det är dags att bjuda tillbaka!

När mamman och pappan mår bra så mår barnen bra. Det försöker vi leva efter. Dessvärre har Mamma o pappas behov kommit i både andra och tredje hand en tid, förståeligt för de flesta. Det har inte varit läge att vara ensam med barnen nattetid eftersom det oftast är då de krampat. Dagtid finns det ju även så många fler att kontakta så man kan få hjälp att passa tvillingsyrran om man måste åka in akut.
Andreas har suttit här hemma ett par gånger o ölat medan jag varit hos mormor o morfar. Inget har hänt dessa tillfällen men jag har varit trygg. Själv har jag fått nöja med en eftermiddag eller lunch av ”frihet” men det kommer en kväll-natt för mig med. Kanske när Minna slutar amma :)


Även andra har fått lida/offra sig för våra tjejer och har villigt gjort detta. När jag mailade ut en förfrågan till några om de var okej att ringa ifall någon av oss var ensam i samband med kramp fick jag bara tillbaka ”ja” och telefonnummer till telefoner som var på dygnet runt. Kärlek!!! Kommer kanske inte behöva utnyttja detta men oj vad tryggt det känns. Fredagens läkarsamtal blir ganska avgörande för hur vi kommer känna framöver. Jag är dock positiv, tror inte de kommer komma fram något obehagligt.


Det vore roligt att få ge något tillbaka till alla dessa människor som visat så mycket empati och sympati för våra tjejer och situationen vi hamnade i. Denna lilla kramp-grupp av människor som gladeligen kommer hit och passar en tvilling som likaväl kan börja krampa förtjänar guldstjärna och ännu mer trots att tjänsten kanske aldrig kommer utnyttjas. Tanken på vad man vill göra är det som räknas. Andreas har även suttit och planerat ölprovar-kväll för sina kollegor. Det är ju så att det lilla han jobbat sen tjejerna föddes, för det är inte speciellt många veckor heltid, så har det försökt prioriterats så att han fått vara kvar i Stockholm. Det är också sådant som ska uppskattats. Vet dock inte om den gruppen står som prio just nu, det är några andras goda gärningar som står högre i kurs. Ölprovar-kvällen får ligga på is. Tror jag. Det är ju inte jag som bestämmer detta.


Det vi däremot lurar på i nuläget är en sommarfest. De flesta av er som läser (tror jag) har varit med på dessa. Vi har haft ganska många varav den sista var vår bröllopsfest. Med en stor fest får vi alla roligt, mamman, pappan och alla fina vänner vi har. Vi firar sommaren, kärleken och friska barn(!) Det är helt enkelt dags för oss att bjuda tillbaka i det formatet vi är bäst på.


/Camilla


Kommentarer
Postat av: Tracy

blir ju alldeles tårögd! ser man längtan fram emot en sommarfest old-style =)

förhoppningsvis krockar den inte med vår redan överbokade sommar..

minns de där somrarna när man bara chillade i 2 månader.. vart tog de vägen?

2011-04-05 @ 16:22:41
URL: http://lillavarg.blogg.se/
Postat av: C

Du får helt enkelt lämna önskemål på datum så kaaaanske det går att få ihop ;)

Förövrigt...har du verkliegn haft 2 månader chillande?? Känns som du alltid haft 100 saker att göra inför de 100 sommardagara :) Möjligen när vi var små och var i Sundsta kanske :)

2011-04-05 @ 19:03:58
Postat av: Minna

Jaaaaaaaaaaa <3

2011-04-05 @ 20:59:29
Postat av: Angelica

Jag undrar oxå när du var ledig T? du är ju till ochmed uppbokad när du sover ;)



Jag vill oxå festa old style! typ OLD OLD innan 2004 ;)

2011-04-07 @ 21:44:21
URL: http://ljusterang.blogspot.com
Postat av: c

Innan 2004, fanns det en tid innan :-P

2011-04-11 @ 09:10:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0