Sjukstuga.

Det bästa sättet att hålla sig frisk på är att hålla sig borta från sjukhus. Allt möjligt går där, RS-virus, vinterkräkan etcetra etcetra etcetra. Så när Andreas kom hem tog han inte med sig bara Nova utan ett elakt litet virus också. Det skulle vara så typiskt Andreas att få samma magvirus som tjejerna har, trots att det normalt inte drabbar vuxna. Så är det däremot inte. Vad det är vet vi inte riktigt. Han febrar lite, ont i skallen och en arg mage. Det skulle också kunna vara kroppens eget språk att tala om att det räcker nu, du behöver sova, vila och äta normalt och sen vila lite till. Två nätter har han fått åka iväg till Astrid och den därimellan sov han hos Astrid. Förutom att inte sova i egna sängen är det psykiskt stressande att vara i den här situationen. Jag känner mig rätt utslagen själv. Fyra dåliga dygn i rad varav de sista tre katastrofala. I natt var vi uppe igen ett par timmar och bara gick och vysade. Nova skrek stundtals rakt ut i smärta och vred hela kroppen. Hon tempade 39,1. Saga var bara smågnällig, ingen feber men hade nog mindre smärtor i magen.
Så idag är vi trötta igen. Andreas gör sitt bästa för att avlasta och gjorde de i natt med men det är svårt när han själv är dålig. Han verkar dock vara påväg åt rätt håll nu!

Jag får inte den sista veckan som student som jag hoppats och trott :/ Missade gårdagens seminarium och kommer därför få någon form av rest efter denna vecka. Ett ljus i mörkret är dock att vi fick jättefin respons på vårt arbete! Så kul!! :) Känns bra efter denna mördarkurs.
Tenta imorgon. Jag har inte pluggat en minut denna vecka så vi får se hur ja känner när jag ser frågorna. Den ska in vid midnatt. Antingen blankar jag eller så sitter jag till sista minuten, gissar jag.
Man kan inte göra mer än sitt bästa!

Kommentarer
Postat av: Maria

Ni är så starka. Tusen kramar.

2011-01-14 @ 04:28:03
Postat av: virrigamorsan

En hel bunt med kramar till er alla fyra!

Varmt lycka till idag, Camilla.

<3

2011-01-14 @ 08:05:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0