Kramper.

Jag skulle vilja gråta men jag har inga tårar.
Jag skulle vilja tömma ut alla mina känslor och forma dem i text men jag saknar ord.

Vi har den senaste veckan sett våra barn krampa inte mindre än 8 gånger, jämnt fördelat mellan barnen. En var som var riktigt läskigt lång och de kom samma kväll. Sådär långa så läkaren vid ena tillfället utbrister "Har hon krampat i en och en halv timme!!??". Man vet inte vilka konsekvenser sådana kramper ger, man bara hoppas på det bästa. Fördelen vid båda tillfällena var att tjejerna inte var helt borta. De krampade hela tiden men de reagerade med ögonen och vred stundtals även huvudet mot den som pratade. Stor fördel. Vad vi märkt hittills har de inte påverkat dem mer än att de var väldigt trötta i musklerna ganska långt efteråt.

Läkarna säger att risken för att kramperna blir kraftigare är stor. Långa kramper är detsamma som ökad risk för hjärnskador. Vi försöker leva normalt, har så gjort de senaste månaderna men för varje kramp så minimeras ens territorium och normalt blir allt mer avlägset.

Det finns mycket att skriva men jag saknar som sagt ord.
Får se om jag uppdaterar senare. Vi är iaf hemma igen så jag har tillgång till dator.
På tisdag har vi läkarsamtal med vår läkare, antagligen kommer det fram mer då.
Andreas kommer inte jobba på måndag och det känns bra eftersom det varit så många kramper denna vecka.
Samtidigt tycker jag verkligen om att vara ensam med tjejerna, vi har så mysigt när han åker iväg.
Även om det förstås är fantastiskt att vara en komplett familj men vi kan ju ändå inte göra "familje-saker" nu.
Jag är bitter och surig just nu. För många nätter på Astrid.


/C

Kommentarer
Postat av: Angelica

Det kommer säkert låta som tomma ord, men jag önskar verkligen i denna stund att jag kunde komma och hjälpa er. Jag kan inget gör åt kramperna, men jag hade kunnat damsuga, handla och lagat mat. Gjort sånt som man tar förgivet att man har tid och energi till men när världen rasar så orkar man inte och på nått sätt så underlättar alltid ett städat hem med en full kyl... och jag menar med hela mitt hjärta att om jag hade haft möjlighet till att göra det åt er så hade jag å K redan vart på väg <3 <3 <3

2011-07-25 @ 10:40:52
URL: http://ljusterang.blogspot.com
Postat av: C

Det vet jag Angelica, var ditt hjärta sitter har jag aldrig någonsin tvivlat på!! <3

Du får istället ta hand om din egen familj och framförallt din egen kropp som inte heller sammarbetar som den borde vad jag förstått. Ladda inför bebis och tvåbarnsfamilj!

Många kramar!!!

2011-07-25 @ 13:08:12
Postat av: Claes

Min och hela familjen Peterssons tankar är med er från våran Sverige semester (med stopp i Danmark just nu)

Hoppas ni får en bättre vecka nu vi tänker på er och försöker skicka över en massa positiv energi åt er alla.

Puss och kram från oss

2011-07-25 @ 15:39:33
Postat av: Tracy

<3

vet att det kan vara svårt att be om hjälp, även att komma ihåg att be om den.

men vi ställer upp med allt ni behöver!

dammsuga handla eller bara vara sällskap!



kram

2011-07-25 @ 15:51:08
URL: http://lillavarg.blogg.se/
Postat av: C

Kärlek till Er!!!! <3

2011-07-26 @ 13:27:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0