Bäst

Vi har ju ganska mycket erfarenhet av sjukhus och personal. Att vi fått vara favoriter är rätt självklart. En stor förtjänst till att q80 varit så bra denna gång är sjuksyster Maria. Hon har allt. Kompetent på våtdbiten, lyhörd och lättsam. Personlig. Hon kommer ihåg små meningslösa detaljer men som gör skillnad för oss. Barnen älskar henne. Hon har empatin i allt hon gör. Från vårt perspektiv fungerar hon bland kollegor vilket tyvärr är vanligt att de inte helt gör. Sjukhushirarkin är inte att leka med och det gäller att kunna ta sin roll. Vilket fall. Vi har lovordat Maria hela tiden och nu har hon skrapat ihop ännu mer +. Hon kom med en liten Poh och en liten Tinky Winky till Saga och Nova :-D hennes dotter hade slutat leka med. Så fantastiskt snällt!!!! Mitt i allt har vi ändå en otrolig tur. Så många vänliga själar i vår omgivning!!! <3


Kommentarer
Postat av: Linnea

Hej Camilla! Det är din gamla kollega från grymma Grimman. Empatin i allt hon gör skulle lika gärna kunna vara en beskrivning av dig själv i arbetet där tycker jag! Det var Camilla Ströberg som tipsade om din blogg och även om den handlar om tuffa saker så förmedlar den mest av allt kärleken till dina döttrar. All styrka och lycka i världen till dem och dig! / Linnea

2011-11-01 @ 10:07:09
Postat av: camilla

Vad glad jag blir! Tack Linnea!!! Det värmde. Hoppas allt är bra med dig. Många kramar!! <3

2011-11-01 @ 13:02:33
Postat av: Linnea

Allt väl med mig. Min son är tre år och jag jobbar med unga vuxna hemlösa på uppsökarenheten och det ibland ganska svåra men ändå lyxiga problemet att jag har så många delar i mitt liv som ska samsas om den tid som finns över...



Kramar

2011-11-01 @ 14:50:48
Postat av: C

I slutet av din grav började jag på Grimman så det måste vara tre år sedan :-) Låter som att du har ett superspännande jobb! Tiden ja.....den finns det alltid för lite av!!



Kram kram kram

2011-11-01 @ 18:47:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0