Vidriga genmutation

Vi mår bra får jag börja med att säga så ingen får magknip. Det är en av de trista sakerna måste jag säga. Flera personer jag ringer till börjar jag med ”Vi mår bra..” ”Ingen fara…” ”ingen kramp…”.
Det är så många som drabbas och det är så oerhört trist. Fick sms igår av Tette som undrade om ambulansen var till oss och om vi behövde hjälp. Den var inte till oss, vi julpyntade och hade det mysigt och bäst.
Lika många som aktivt finns vid vår sida, lika många är lidande och i oro på samma sätt som vi är. De oroas även när vi inte oroas för vi ser att våra barn mår bra. På ett sätt är det ju värre att vara nära men ändå på sidan av.

Sen har vi även fått avböja till ett väldigt hedersfyllt uppdrag som vi fick för ett år sedan. I sommar är det bröllop och jag och Andreas skulle vara toastmaster och toastmadame. Vi kommer göra precis allt för att kunna gå på detta bröllop. Även om tjejerna ligger på sjukhus så mutar vi någon som tar vår plats så länge det inte är allvarligt läge just då. Risken finns ändå att en eller vi båda missar den stora dagen och det skulle ju vara oerhört olyckligt. Dessutom krävs planering för jag skulle aldrig göra en sådan grej halvdant. Ska det  vara så ska det vara.
Som bekant kan läget för oss se väldigt annorlunda ut om ett halv år, det kan till och med vara riktigt dåligt. Är det oförändrat kan det ändå vara krävande att samtidigt planera och fixa kring tal och middag. Vi hade ju en del planer och tankar redan…men just nu skulle jag inte ha tid och ork att få det så bra som jag skulle vilja. Det är inte läge till extrauppdrag just nu. Tyvärr. Då var de bättre att avböja nu så ersättarna/ersättaren har möjlighet att göra något bra av det.

Önskar annars alla en mysig första advent. Jag har lite svårt att förstå att det redan är dags och att vi går in i december i veckan. Stjärnor, stakar och pynt har iaf hittat sina platser här hemma. Ska bara köpa två stjärnor till eftersom vi ofta har barn på blombrädan och inte kan förvara något där på, framförallt ingen adventsljusstake med sladd.............
Vi har haft två mysiga helgmornar då vi alla fyra legat och dragit oss i sängen fram till nio. Ingen stress upp. Det är härligt. Mer sånt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0