Nova krampade i morse.

Tre veckors frid tog slut i morse. Nova fick en feberrelaterad kramp. Fortsatt provocerade kramper vilket är bra men fast den var normal och kort var det tufft. Jag var i sovrummet med Saga och hade kontakt med larmcentralen när Andreas ropar att hon tappar andningen. Klump i magen. Första gången de hände. Tidigare har de ngn gång haft dålig syresättning som ambulans märkt när de använt sån där dioder? Vi har inte märkt det. Nu började hon bli blå :-(
Vi gav epistatus som hjälpte ganska snabbt och andningen blev normal. Vi försökte avböja akutbil o bara låta ambulans komma men de ville komma och alla fyra stannade länge. Det var tryggt. Det beslutades i samråd med alla ink SOSläkaren att Nova fick stanna hemma. Hon är fortfarande sjuk men inge mer kramp. Hoppas Saga slipper!

Jag har haft en intensiv vecka med utbildning, studiebesök och inte att förglömma -möten. Idag hade jag klienter hela dagen inbokade som en löpande tråd. Dessa är överlag svårare att boka om. Så, ett olyckligt mammahjärta satte sig på tåget mot jobbet och kom bara en halvtimme sent. Tudelad. Jag känner ansvar för mina klienter men jag är alltid i första hand mamma. Samtidigt är det så att vi båda inte alltid kan vara hemma när det är en "vanlig kramp". Just nu är det Andreas lott att vara med våra hjärtan, framöver kommer vi dela enligt konstens alla rättvisa regler.

Det har gått bra idag men det var nog tur att jag hade ett fullspäckat schema. Har inte hunnit tänka så mkt men ont i hjärtat hela tiden och känslan av att jag är en oansvarig och dålig mamma fast jag VET att jag inte är det!


Kommentarer
Postat av: Annelie i Mora

Så underbart att träffas och festa. Kram

2011-10-23 @ 19:58:28
Postat av: C

Verkligen Annelie, så välbehövligt!! Och kul!!

2011-10-24 @ 19:04:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0