Ups and downs

Det är ingen enkel miljö att vara i, framförallt när man inte får lämna rummet. Vi får ta promenader utanför avdelning men inte gå och leka någonstans. Promenad vågar vi inte ta långt eftersom kramperna kommer och knackar på dörren helt oannonserat. Man vill helst inte vara alltför långt borta. Vi har gått till cafeterian, kort sväng ute och till pressbyrån där vi tacksamt nog har nära och kära som jobbar. Tyvärr har vi inte kunnat gått tillsammans utanför rummet för båda tjejerna har inte varit pigga nog samtidigt.

Jag har det jobbigt just nu. Det är upp och ned hela tiden och oftast tycker jag det går att hålla ett positivt perspektiv. Små framsteg här och en bulle där som piggar upp :-P men nu är det dipp. Jag är ledsen. Saga har varit borta så länge. En kort stund i fredags var hon lite sig själv, annars rätt borta hela tiden. Även utan hög feber och även när det gått en tid efter kramp. Jag är rädd. I onsdags var hon frisk, var det sista gången vi träffade vår Saga som vi känner henne? Har den vidriga sjukdomen tagit greppet om henne? Hon måste ju få vara normalsjuk och tagen av det och personalen upprepar att RS kan vara ett elakt och envist virus. Dåliga stunder inbillar jag mig att de bara säger så för att hålla den galna mamman lugn.
Som överlevnsdsinstikt måste vi fokusera på det positiva och en stor fördel med att ha två krampande barn och inga syskon är iaf att hela familjen är samlad. Vi är tillsammans och det är inte mkt annat som konkurrerar om vår uppmärksamhet när töserna är vakna.
Igår kom barnens farfar och faster. De här besöken betyder så mkt för oss alla fyra!!! <3 Tiden går så långsamt här. Framförallt när man plötsligt får en timme till mitt i natten!!!!! Någon prognos för veckan finns inte. Ett dygn i taget. Kanske kommer mer svar när det inte är helgpersonal och bättre bemaning.
Nova har förresten och röntgas nu. Det är mest för att utesluta att det inte är ngt mer än RS. Kram o puss på er alla fina som bryr er.

Kommentarer
Postat av: Lollo Hernander

Nämen det var väl sjutton!! Har ni inte haft nog med elände nu? Tänker på er fina familj med de tappraste barnen och föräldrarna!! // Kramar från Lollo

2011-10-30 @ 21:12:03
Postat av: Annelie H

Önskar jag vore närmare så man fick vara till hands. Tänker på er i massor och skickar cyberkramar till dig, Andreas, Saga och Nova.

2011-10-31 @ 05:38:31
Postat av: c

Man kan tycka att det räcker nu men varje gång vi ser friskhet kommer nytt bakslag i form av kramp. Nya tag imorgon, kanske vänder det nu!!!!

2011-10-31 @ 22:19:38
Postat av: Christer och Helena Sundin

Hej

Går ofta in på er blogg och läser, det berör så starkt – ni är i våra tankar hela tiden!Vi fortsätter att krama våra tummar för att finflickorna ska få må bra snart!



Kramar till er från oss

Christer och Helena



Camilla du är verkligen fantastiskt bra på att uttrycka dig, tack för att vi får ta del av hur ni har det!

2011-10-31 @ 22:28:33
Postat av: camilla

Hej Sundin!! Denna kommentar har jag missar. Tack för omtanke. Att skriva är min terapi och det är också skönt att alla vet.



Många kramar till er!! <3

2011-11-05 @ 16:55:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0