28de augusti

Nu är barnens namncermoni avklarad och den blev långt över vad vi förväntat oss. Vi valde att ha det i trädgården med picknickfiltar och fika. Det skulle vara intimt och enkelt var planen. När fikabordet var uppdukat i förmiddags såg det inte enkelt ut. Vi har fått så mycket hjälp!!! Jag skulle baka massor men efter att vi köpt lägenhet och tvingats till panikstädning av vår inför fotograferingen försvann det mesta av vår tid. Maria gjorde en pampig tårta, mamma har bakat bullar/kakor av olika de slag och Nettan likaså. Tror jag räknade till 8 olika sorter tillslut och massor av allt. Såg riktigt härligt ut!
Vädret var på vår sida men det var ju precis vad Gordon sa. Alla var glada och sociala och gjorde dagen alldeles perfekt. Tjejerna har dessutom fått helt fantastiska presenter!
Barnen har gått från famn till famn under dagen. Trodde de skulle vara vakna en hel del efter en bra natt och sömn under förmiddagen men de fortsatte sova mellan famnarna. Tydligen jobbigt att få namn eller så är det otroligt mysigt att sova i olika famnar där alla bara bryr sig om ens bästa :) Att få ett halsband över huvudet är heller inte lika läskigt som det där vattnet kyrkan kastar på en, bara glada miner under cermonin med andra ord.
Tror alla hade en lyckad dag och kväll rakt igenom!


På måndag är Andreas första arbetsdag vilket då betyder att det är min första dag ensam med barnen. Jag har tidigare haft någon timme eller två men aldrig en hel arbetsdag. Vi får se hur det går. Jag är lite nervös kan jag ärligt säga. En gång när jag var själv skrek båda konstant i en timme för att jag inte klarade av att trösta dem samtidigt, sen kom Andreas hem. Ska de göra så i 8h + restid lär jag bli smått tokig under dagen. De är inte lika skrikiga längre och jag lär mig varje dag hur jag ska hantera att vara tvillingförälder. Inser dock redan nu att det är ett livslångt projekt att lära sig och att den mesta av kunskapen kommer efter att man behövt den.




1. Fikabordet 2. Vi valde att avsluta cermonin med att skåla för barnen



1. Marcus ageade "präst". Man kan tro att vi hade färgtema. Så var det inte.
2. Halsbandutdelning. 3. Våra tre faddrar och jag & barnen inför skålen.




1. Picknick-mys 2. Morbror & Emelie 3. Det kom en 10v mops och stal en del uppmärksamhet ;) 4. Presentöppningen gick undan 5. Många famnar att gosa i, bl.a. systrarna Petersson :)

 


Nu har Nova just ätit klart så blir inga fler bilder uppladdade här. Går så sjukt segt att ladda upp...
Lägger upp fler på facebook under dagen eller imorgon.



Kommentarer
Postat av: MARIA

SÅ fantastiskt fint och bra och mysigt på alla sätt. Kram

2010-08-30 @ 00:51:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0