Idag är en spännande dag.

Det är dags för Semlan att komma nu även om den lilla tycks trivas allra bäst inne i Minnas mage. Klockan 12 idag sätter de igång henne, om en timme. Det är rätt absurt att veta det och kan bara försöka föreställa mig hur de blivande föräldrarna känner sig precis just nu.
När jag och Andreas åkte in den där torsdagförmiddagen i juni misstänkte vi väl förvisso att det var dags men vi hade inga garantier så som M & S har nu. En dag som denna är det svårt att inte tänka tillbaka på sin egen förlossning :)


Andreas har dessutm langat över sina bilder han har i telefonen och där var de allra, allra första bilderna på våra små hjärtan. Det ser mycket värre ut än det är.  Jag upplevde inte att jag födde sjuka barn vilket jag iof inte gjorde heller. Tvärtom födde jag friska och starka barn. Sjukhusbilder blir så dramatiska.
Lägger ut ett par bilder som tidigare inte visats. Skippar de med blod :P


 

Några minuter gammal Saga får här hjälp med andningen. Även om de andades själv ville man vara på säkra sidan.



Saga igen. De där ögonen såg rakt igenom redan första gången. De var så vakna och djupa samma sekund som hon lades på min mage. Hon var så närvarande på en gång vilket jag tror gav mig väldigt mycket styrka. Dessutom gnydde hon så jag visste att hon andades vilket vi inte var säkra på om hon skulle göra.



Med Nova gjordes samma procedur som med Saga. Jag var aldrig med i det här rummet. När de "jobbade" med Saga födde jag Nova och när de "Jobbade" med Nova blev jag sydd. Andreas var däremot med dem hela tiden!!



Så mycket hår :D

Pluttar <3

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0