Nybakad Semla utkommen ur ugnen!!!!

Det blev en pojkkompis till Saga & Nova :D :D
Jag väckte Andreas direkt när jag fått sms:et för jag ville dela glädjen med någon så där missinassen. Han var svårväckt! ”Semlan har kommit” upprepade jag flera gånger. Tillslut for han upp och stirrar runt i rummet. Vet inte hur hans sömndruckna hjärna fick ihop att paret Engstrand/Cecilgård skulle komma till oss med sin färska Semla ett par timmar efter förlossning. =P
Det blev pojke sa jag när han väl fattat att det inte var någon hemma hos oss. ”Ah, det blev en Harry!!” Sa han då ;) Andreas har hela tiden varit fast besluten om att Minna & Sebbe ska få en Harry, jag vet inte riktigt om de är inne på samma spår. Tror inte det =)


Minna ringde redan på eftermiddagen när jag satt och ammade Nova. När telefonen säger ”minna mob” flyger jag till telefonen, stackars Nova ;P Hon hängde där i bröstvårtan och undrade vad som störde hennes matro. Svarade med andan i halsen ungefär samtidigt som Andreas flyger ut från toaletten med lyssande ögon. Det hade så klart inte kommit någon bebis redan då utan de satt och åt i caféterian på Danderyd. Men en liten rapport fick jag och det var roligt att höra Minnas röst. Hade varit på helspänns en 12 eller egentligen innan. Om det är ett marathon att föda barn så är det iaf en minimara att sitta hemma och bara vänta och undra!


Om man jämför Semlans födelsevikt och längd med Saga & Nova så är det bara 2 månader sedan som de vägde och mätte som Semlan är nu ;P Jag gissar att Semlan inom en förhållandevis snar framtid gått förbi mina prematurbarn.


Jag är så glad att Semlan äntligen har kommit och det ska bli så spännande att få följa med på resan och inte minst att se hur mina tjejer och Minnas pojke leker tillsammans :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0