Pappaledig

Nu är jag pappaledig på riktigt igen. Kul ord pappaledig, lite som rusningstrafik. I svenskan ska vi tydligen använda det ord det absolut inte är. Inte är jag ledig och jag har aldrig rusat på Essingeleden klockan 0745 på morgonen.

Går väl lite hand i hand med de ord som svenskar använder för att beskriva olika åkommor.

Lespa måste tydligen innehålla bokstaven S, Stamma måste innehålla inte bara ett M utan två.

Dyslexi är kalassvårt att stava utan skrivsvårigheter.

Det har inget alls med pappaledigheten att göra men nu kommer ni också att grubbla på det fr ingen lär väl egentligen lägga på minnet hur mina mornar ser ut. De är kanon!

Den jag går upp med jollrar och skojar tills det kommer ett litet gnugg i ögat eller en störtdykning mot min bröstkorg, då vet man att det är dags att lägga den lille i vagnen och gunga lite. Sen har man några minuter för sig själv. Hon som ligger kvar i sängen sover faktiskt ganska länge.

 

Denna grundläggande statistik kommer från två både tisdag och onsdag så den är helt genomgjuten.

Camilla hade det inte lika lätt varje morgon, det kan bero på att tänderna som kanske kommer någon gång inte verkar göra ont på dem längre utan bara kliar.

Så nu skriks det inte lika mycket alls. Men ni kan hoppa upp och sätta er på att det gnälls.....ååååhhh vad det gnälls hela jäkla tiden....

 

Men det är väldigt mysigt att vara hemma med dem, trots gnället.

 

 

 

Tvillingars telepati finns det de som tror på och de som inte tror på, jag har alltid trott på det så jag kanske ser detta med lite blåa ögon men detta är några få av de saker som vi har märkt.

 

Jag sitter med en sovandees Saga i soffan och Milla kommer in med Nova i vardagsrummet, när hon kommer in så rycker Nova till i hennes famn. Hon låter inget utan bara rycker till, i samma ögonblick rycker Saga till i min famn. Ett ordentligt ryck, sen sover hon vidare.

 

Ett av barnen, minns inte vilket får en klapp på kinden av sin moster och den andra rycker till.

 

I helgen så sov Saga i sin vagn som stod i hallen ca fem meter från soffan där Milla satt med Nova i famnen. Jag ligger på golvet och sträcker ut ryggen. När jag sätter mig upp hastigt så ryggar Nova tillbaka, i exakt samma ögonblick börjar Saga gallskrika i vagnen (då är Nova den som brukar drömma mardrömmar). Jag springer fram till Saga och hon fortsätter att sova sött innan jag gjort något.

 

Som sagt, vi är nog blåögda i detta men det finns flera exempel dessa var bara några jag kom på i minnet just nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0