Amining 2

Nä det här med amning var faktiskt inte roligt. Nu har jag mjölkstockning också. Gårdagen är en enda lång dimma av feberdrömmar. Andreas fick dra ett stort lass med både barnen och hemmet. Jag tror jag är på bättringsvägen nu iaf. Hon som kom från hemsjukvården idag sa att jag måste åka till gynakuten om feberninte givit med sig imorgon men jag tror som sagt den börjat avta nu. Håller tummarna. Brösten är lite ömma men jag har inte upplevt den där enorma smärtan som andra beskrivits, tack o lov.

Jag är ganska  less på amningsförsöken och räknar ned till v37-38 då vi får prova flaska. Just nu struntar jag fulltständigt i om amningen brister, jag har verkligen försökt och det är det som räknas. Senaste målet ammade Saga och det gick bra men det är inte sannolikt att det går nästa mål, hon brukar inte orka mer än ett, max två mål i rad. Sen är det sond som gäller igen för hon sussar så hårt. Nova klarar färre mål på ett dygn, hon sover mer än syrran och växer mer så det är väl därför hon sover så mycket. När det däremot går med Nova så äter hon som en häst och skulle egentligen inte behöva sondas alls. Det är tröttsamt att bygga upp med kuddar och pilla dit amnignsnappen (den blir kvar oavsett vad!) för att se sin bebis somna in i drömmarnas värld. De vaknar om man byter blöja eller ställer sig upp och går lite men så fort de läggs till bröstet igen blir det för mysigt och de somnar.

Jag kommer självklart inte ge upp amningen för att flaskan kommer in i bilden, avsikten är att kunna använda båda matnignsmetoderna men slippa sonden och med det även Apné-larmet. Då ammar jag när dem vill, annars flaskan. Det är pressande att veta att det p.g.a. mig måste ha sond, framförallt när man har hög feber och inget tålamod alls.

Angående hemvården så var allt bra med våra tjejer! Hon var mäkta imponerad över hur mycket de går upp i vikt men de överraskade ju inte oss, så har det varit hela tiden :) På fredag kommer hon igen. Har glömt hennes namn så fråga då...hon kallade Andreas för Christoffer så det är nog okej att ha glömt bort namnet :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0