I Sundsta!

Vi har styrt skutan till Norrtälje för lite semester i mitt paradis. Här om någonstans får man ladda sina batterier ordentligt! I tisdags, efter den sista mardrömsnatten, åkte vi till Danderyd som planerat. Helst hade vi varit hemma hela dagen och inte träffat någon men givetvis hade vi tid bokad denna dag. Det gick bra iaf även om jag nickade till i väntrummet medan jag ammade. Allt var strålande med tjejerna och även överläkaren imponerades av deras snabba tillväxt och utveckling. Vi blev utskrivna samma dag så nu är det slut på VAB och dags för föräldrardagar ;P Väldigt skönt att tjejerna är friskförklarade även på pappret men det har varit bra att slippa använda föräldradagarna =)
Efter sjukhusbesöket åkte vi till mormor o morfar där jag och Andreas fick sova hela 45 minutrar medan mormor passade de små. Det var de bästa  45 minutrarna på väldigt länge! Våra batterier laddades och gjorde att Andreas orkade hjälpa till med markisuppsättning. Vi stannade kvar där för grillmiddag där kusiner och Moster o Morbror skämde bort med massa kärlek o uppmärksamhet :)


I tisdags köpte vi även minifom som vi tipsades om och det verkar fungera kanon. Inga skriknätter sen dess. Dessutom fortsätter vi massera och jobbar extra hårt med lilla rapen så vad som egentligen fungerar vet vi inte...men sannolikt hade det inte o göra med något jag ätit iaf. Tror vi.


I torsdags kom bvc hem till oss och det blev förstås ett annorlunda första samtal mot vad de flesta har. Vi har varit föräldrar i 5 veckor istället för några dagar som det brukar vara vid första kontakten. Vi har också fått massa introduktion till föräldraskapet på sjukhuset men det var skönt att knyta kontakt med bvc så det e gjort. Tyckte att hon var jättetrevlig så det blir nog bra att träffa henne framöver. Hon hann inte mycket mer än att stänga dörren innan vi panikpackade i bilen och for iväg till landet och nu är vi här!!  <3


Båda barnen är nyätna. Andreas sitter med Nova och myser och storkusinen sitter i soffan med Saga och gosar.
Livet är bara bra :)


Kommentarer
Postat av: Minna

Åh va härligt d låter å vara på landet! Nu e d bara helgen och nästa vecka kvar sen har jag semester =) Kommer gärna och hälsar på er på landet då ,) Hur länge blir ni där denna gång? Saknar tjejerna och er redan! Ush tiden går så fort!

Ajuste, Sofia fick en frisk liten pojke i tors =) Tänkte du ville veta d! Ha det underbart och pussa pch krama la familja från mig <3

2010-07-24 @ 08:39:49
Postat av: Sanni

Heej! jätte fin blogg. Kolla in min blogg och följ den där jag skriver om mitt liv som dansare,justin bieber och vad jag gör på fritiden.Just nu är Jag i Polen och skriver ganska mycket vad jag håller på med här.

2010-07-24 @ 09:25:17
URL: http://saniistheshit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0