Glädje och vilja...

Det kommer man långt på. Jag tog det megalugnt hela fredagen, hade dock ett kS besök men utöver det bara hemma. Lördag likaså. Sova, vila, sova, vila. Jag hade något viktigt framför mig som jag verkligen ville orka. En bröllop mellan finaste Frida och hennes goa (numer) man Tomas. Vi blev tidiga till kyrkan och stod där och väntande på Maria (aldrig hänt förut ;) och hennes kille och pratade med de som var där. Så roligt att träffa Manal och hennes man som jag inte träffat på alldeles för länge. Jag kände ingen där i övrigt men en del ansikten var bekanta från foton på fb...Andreas som varit på svensexa en vecka innan var tjenis med halva sällskapet kändes det som. Som vanligt med andra ord :) Är han inte det innan en tillställning så blir han det under kvällen!


Fin vigsel, tårarna la sig i tårkanalen när deras egenvalda låtar sjöngs av solist. Winnerbäcks För dig och Kents Utan dina andetag. Min favoritartist först och sen min favoritlåt av Kent.


Det var brudskål, det var trerätters, det var tal, det var ännu mera tal, det var socialt runt bordet, det var quiz i festprogrammet, det var sång osv osv osv. Klockan sprang på. Efter middagen var det vals och mera dans, barhäng och socialt allmänt. Jag blev trött många gånger och fick ont många gånger. Försökte variera med att sitta och stå för att var snäll mot kroppen men den ville helst vara i vågrätt läge. Men det gick. Tanken kom flera gånger att jag kunde åka före Andreas men varje gång jag var på väg hände något som tog ifrån uppmärksamheten från tröttheten. Jag ville inte åka. Bröllop är en dag som inte kommer igen. Dessutom var det så fantastiskt skönt att få vara social och träffa folk! Vi kom faktiskt hem vid tre på morgonen och så länge har jag nog inte varit vaken sen nyårsafton...Däremot brukar ja ha hunnit vara uppe och kissat ett par gånger vi den tiden :)


Det kändes igår och det kändes idag men det var helt klart värt det. Jag hade en bra känsla i kroppen hela dagen igår och i viss mån var jag piggare igår än jag varit på länge. Man blir pigg av att ha roligt. Kanske inte i ögonen eller kroppen men i själen!

 

Detta var sista stora grejen jag har planerat. Vågar inte lova bort mig eftersom dagsformen varierar så. På lördag är det 4-års kalas och vi har lite mer smågrejer, bl.a. en middag men de vet läget. Läkaren vi träffade idag på Danderyd bokade in oss för nästa tillväxtmätning + CTG den  7de juni ”men vi får se, det är ju tvillingar”. Jag tror dock inte jag kommer  föda inom två veckor. Magkänslan(!) säger att det inte kommer bli så. Orkar inte gå igenom alla läkartermer nu men tillväxten är bra, hjärtljuden är bra, de följer sin kurva båda två och ligger inte på speciellt högt minus.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0