Regelboken.

Det är många som skämtar med oss om att vi kommer få så mycket jobb, så lite egen tid och ingen sömn alls. Dubbelt jobb kort sagt. Och dubbel glädje läggs det sedan snabbt till :)


Sen ändrar de sig. De redan existerande föräldrarna med erfarenhet. De funderar lite och säger att det kanske inte blir så ändå. Någon som känner någon med tvillingbarn har berättat att med två kan man inte fuska på samma sätt och därför hittar man rutinerna snabbare. En annan nickar igenkännande, så är det.
Alla verkar känna någon som känner någon som känner någon med tvillingbarn som de frågat hur det funkar, hur jobbigt det faktiskt är.
Med rutiner blir allt myket enklare, det verkar alla rörande överrens om. Med rutiner kommer mindre jobb, mer egen tid och mer sömn för de nyblivna föräldrarna.


Okej, säger vi och nickar förstående. Rutinerna blir a och o och vi kan inte fuska.
Vi vet inte vad det är vi skulle fuskat med om vi fått en och vad vi nu inte kan fuska med.
Vi vet bara att vi ska hitta rutinerna snabbt och försöka göra allt enligt regelboken, för det är väl så man gör om man inte fuskar?




"And we talk and we talk and we dance and we dance,
You hold my hair when i throw up and my hand when I weep"
<3


Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag tror ni kommer klara det här galant. Jag har ju inga egna barn så då heller ingen erfarenhet av några men jag har ju mina tvillingbröder som är 10 år yngre än mig så lite har jag ju ändå sett. Jag vet inte hur mycket min mamma och hennes man fick sova och så under den tide. Den förändringen som jag märkt skillnad från min andra lillebror som jag hade innan var väll att vi blev fler, större vagn, större bil, dubbelt så många blöjbyten, två att gulla med mm. Klart det blir mer jobb men mer glädje oxå det är ju två underbara små bebisar ju.



Jag tror ni kommer få det jätte bra.

2010-05-18 @ 08:28:32
URL: http://milllis.blogspot.com
Postat av: Camilla -bloggförfattare :)

Härligt att du tror på oss!! =D

Kramar till dig!

2010-05-21 @ 22:40:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0