Drömmar

När jag tar examen vill jag belöna mig själv med en resa. Jag kämpar järnet för att få ihop vardagen, skolan och livet och vill att allt ska fungera så alla är nöjda. Det går bättre vissa dagar och sämre andra. Viktigast är att barnen inte blir lidande. Det är min prioritering, resten kan inte vara annat än mindre viktigt. Perspektivet på livet ser annorlunda ut nu än för ett år sedan. Man ändrar sig, till det positiva tycker jag. En resa skulle vara en fin present till mig själv för 4,5års slit och pusslande för det var inte så otroligt lätt innan barnen heller eftersom jag då jobbade mycket.

Att resa kostar pengar. Vi kan inte göra som förut. Det krävs planering och standard. Jag är inte orolig för värmen och inte direkt för själva flygresan heller även om man väljer resmål långt bort som Thailand. Då funderar jag mer kring transport mellan flygplats och boende och boende och aktiviteter. Bilbarnstol!?
Sen är det pengarna. Vi har ett dyrare boende nu och även om vi fick bra för lägenheten vi sålde har vi mer lån än förut. Det kommer kännas varje månad. Det klarar vi bra men jag vet inte om det finns utrymme att svänga ut innan vi byggt upp en större buffert. För vår lilla familjs del skulle vi kunna vara spontana och vänta ut både resepriser och vår egen ekonomi. Svårare är det när man är fler för då kan resorna ta slut. Vet inte riktigt hur det blir i nuläget.
Drömmer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0