Har man lärt sig krypa vill man lära sig stå och när man kan stå....

Det är lite jobbigt nu. Våra nätter har återigen blivit sömnlösa, de vaknar i panikskrik. Det händer nog mycket i deras små huvuden. De har ju lärt sig nå otroligt mycket den senaste tiden. Innan de kunde sitta ordentligt utan stöd tog det ganska lång tid men när de väl kunde det har resten gått undan. Kan förstå om de är kaos i skallen när de lägger sig ned för att sova. Minns hur mitt huvud kunde koka över efter långa föreläsningsdagar...
Igår ställde sig Nova helt utan hjälp. Jag och Andreas satt och åt frukost medan hon kämpade med sina fötter för att vrida dem rätt. "Tar inte lång tid innan hon kan de där" sa vi och så från ingenstans så kom hon från knä läge till fötter och så stod hon helt själv medan vi satt i soffan o bara gapa. En lycklig och mycket stolt tjej tittade tillbaka på oss. Saga har inte fått till det än. Vi har varit elaka och haft strumpbyxor på henne och det är inte optimalt på parkettgolv när man är nybörjare på att använda fötter som fötter. Gissar att de kommer när som helst för det är nära. Hon vet vad hon vill och nästan hur hon ska lösa det. Tjejerna har hela tiden följt varandra utvecklingsmässigt. Ofta har de bara skiljt timmar mellan deras framsteg, som mest dagar.


Det går helt klart undan men några steg är det dock inte tagna än, mer än när vi håller i deras små händer. Lovar att slå på djungeltrumman när de går själva men vi hoppas att det dröjer ett tag till. Jag kommer slita mitt hår när de lär sig ta sig fram på två ben. Det går fort nog nu när de kryp-ålar åt varsitt håll. Det vore skönt om det fick komma några fler soliga dagar då jag lite halvlugnt iaf kan sitta på en stol utan att behöva jaga barn åt olika håll.


Jag har fortfarande inte lärt mig lägga in filmer (Tracy, hjälp) så det blir ett gäng foton från den senaste tiden. Klicka för att få dem stora.





Som skvallrades om i ett tidigare inlägg har vi bott på hotell. Lite fånigt kändes det att åka till Globen men oj så lyxigt och mysigt. Tjejerna var exemplariska, till och med under middagen. Kanske kommer vi våga oss ut på vägarna i sommar ändå ;) (9/4)




Saga & Novas första möte med grässtrån, mycket spännande kan jag lova! (16/4)




Vad är det med barn och trappor? Måste alla trappor bestigas?



Saga.
Mys i vårsolen.




Nova hemma hos Tette 17e april när vi firade Dante. Det är lite läskigt att inte vara hemma och ha "massa" främmande människor runt sig, tycker Saga. Nova är mer trygg på den punkten.







Möte med Leffe 21 april








22 april, Pappa bus...







Kommentarer
Postat av: Tracy

ska försöka förklara mer utförligt.. gå in på klippet, inte i din profil utan klicka på klippet, sen klickar du på dela och där finns en bädda in, den lååånga länken kopierar du.. lycka till, hojta om du inte hittar så kan jag komma över och visa..

kram

2011-04-23 @ 23:15:15
URL: http://lillavarg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0