Huggtand.

Nu är första huggtanden ute för Nova. Den dök upp häromdagen. BVC-läkaren hittade inget men samma dag som doktorn grävt i munnen hittade Tette en microliten sylvass tand i nedre käken.
Skulle tro att nätterna beror på allt som händer samtidigt men att det är tänderna som är huvudorsak. Det känns bra att veta, måste ju finnas ett slut då :)

I natt var en okej natt, nästan bra. Det var vi väl värda efter över 2 ½ vecka kaosnätter och gårdagen som bara var pest rakt igenom. Det är inge kul att vara tvillingammam sådana dagar. Försökte tillslut söva dem var för sig. Satt i sovrummet med Nova på armen och stängde dörren om oss medan Saga gallskrek. Hon kräp runt i de andra rummen och vrålade från tårna och när hon hämtade andan från vrålen hörde jag "Maaa....Maaaa.....Maaaa". Stackarn letade efter mig och så hade jag stängt dörren så hon omöjligt kunde hitta mig :/
När Nova lugnade sig la jag henne i sängen. Hon somnar i vanliga fall själv men när det gör ont vill man kramas. La ned henne och gick till Saga och försökte söva henne i min famn i vardagsrummet. Gick så där kan jag säga. Vände tillbaka och tittade till Nova efter ca 15 och då låg hon där inne och snyftade, lilla tjejen :(
Det slutade med att ingen av dem sov och att Mormor och sen även Morfar kom. Då blev det bättre. Fler famnar och så något som händer.
Nu var ju iaf natten mycket bättre så kanske fixar de även dagen nu. Hoppas.




Tillägg
Läkarbesöket var en 10 månaderskontroll och allt var som de skulle. De fattade titt-ut, bytte hand på klossar och följde normen på de andra sakerna med. Inget märkbart att de är prematurer med andra ord.
Båda väger drygt 8600gr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0