Uppdatering

På Neuro idag

Jaga parkering i panik. Fullt, fullt, fullt. Ställer oss i garaget sådär en minut innan vi ska vara på plats.


-Saga & Nova är här
-Vi väntade på Saga & Nova igår
-!!??!!


Varje dag jag kommit hem från jobbet har min plan varit att leta rätt på den där KS kallelsen och dubbelkolla tid och plats. Varje dag har jag kommit hem, tvärtrött och blivit attackerad av två små som kramats och krävt full uppmärksamhet. Alla andra planer och tankar som bortblåsa. Så jag har gjort det igen. Rätt tid, fel dag i almanackan :/


Trött arbetade mamma är statusen.

Jag har det ändå ganska lyxigt nu. När jag går upp på morgonen ligger två små och en stor och sussar sött. Oftast hinner ingen vakna innan jag går så inga jobbiga avsked. En mjukstart efter föräldraledighet. Allt vore kalas om jag inte vore så fruktansvärt trött. Jag ska vara i Sumpan åtta och går upp extra tidigt ifall ngn av barnen vaknar och jag inte får fixa mig och mitt i fred samt att jag försöker röja och förbereda dagen lite på morgonen när man får göra det utan ”hjälp”.
Nätterna är sådär. Verkar som varje tand är en stor kamp för både oss och barnen. Mycket skrik, mycket magknip, många vakna-somna-vakna varje natt.  Det är tungt att lära sig nytt när man har småbarn hemma. Efter jobbet vill jag hem, sjunka ned i soffan och landa och reflektera dagen. Går icke. Två små har saknat sin mamma. Jag får vara glad om jag får gå på toaletten när jag kommit hem. Dessutom längtar jag. Det är härligt att längta. Det är ingen desperat längtan. Jag trivs med att jobba och komma hem till mina busar. Faktiskt trivs jag mer med det än vad jag gjorde som föräldraledig. Så får man väl kanske inte säga som mamma men det är sanningen. Tjejerna är allt för mig, skulle göra vad som helst men att vara hemma 7/24 är inte bra varken för mig eller dem. Jag blir inte en bra mamma när jag är hemma heltid. Ultimat skulle väl vara att jobba halvtid kanske. Att vara borta varje dag men inte så många timmar. Jag har lite ångest för långa dagisdagar när den dagen kommer. Med tanke på Andreas arbetstider kontra mina kommer det vara jag som lämnar och sannolikt ganska ofta hämtar med är jag rädd.

 

Annat

Det finns lite annat som tynger med. Öppenhet är väl ngt som symboliserar denna blogg. Ett beslut jag och Andreas tog gemensamt. Hur ställer man sig sen när det fortsätter hända saker, fast inte barnen? Bloggen handlar ju bara om barnen. Vi har varit utan anfall nu i tre veckor. Enbart varit på sjukhuset för kontroller och prover. Dessvärre tycks sjukhusmiljöer vara ngt vi ska vistas i. Min pappa ligger på sjukhus sedan 1 ½ vecka tillbaka. Han kan inte gå, knappt ens röra benen. Idag kunde han böja båda knäna lite och det är en stor vinst. Det har tagits prover, röntgats och varit teorier åt olika håll. De skrämde oss med att säga att de såg en tumör vid ryggslutet men det var en svullnad. Vad som är fel vet man inte riktigt, kan vara ett virus. Ett märkligt sådant. Teorierna är som sagt många och det kommer nog tyvärr dröja lite innan vi får svar. Det är inge kul att se pappa sådär. Han har lyft takstolar, klättrat runt på taket och spikat panel hela sommaren och plötsligt kan han inte ens gå. I söndags hade han iaf med hjälp lämnat sängen och satt i rullstol. Måste vara skönt att iaf kunna lämna rummet!

 

Bröllop

Avslutar med ngt kul. Vi har varit på bröllop. Ett litet, mysigt intimt bröllop i en trädgård i Stavsnäs. Tette & Johan har nu sagt ja  =) Jag var lite nojjig över att tjejerna skulle välja att prata högt under ceremonin men de skötte sig exemplariskt. Saga sov (!) och Nova satt intill med en flaska fylld med Drikki-mellis. Den tog slut gaska precis när båda sagt Ja och allt var klart. Det hade väl inte varit ngn katastrof om jag och Andreas fått hålla barnen under tiden även om det varit mer utmanande för Andreas att få fram ringarna då ;) Men ibland är de så högljudda även när de e glada och just i det där läget kan det vara mer trevligt att lyssna på huvudpersonerna än på småttingarna.




Det fanns gunga i trädgården. Tjejerna ÄLSKADE det!!


Skål!


Hela familjen <3


En tvillingmamma kan givetvis dricka bubbel och mata barn samtidigt!
Att klänningen glidit ned (för stor!) och jag visar bh och allt är ju vardag från amningstiden...


Gunga, gunga, gunga!!!


Kärlek


Kommentarer
Postat av: ttette

Långa dagisdagar botas med tant tette =)

Bara så ni vet



O vilka fina kort, va fina vi va, allihopa



Puss puss



/ tette the tant

2011-08-24 @ 20:21:09
Postat av: C

<3

2011-08-25 @ 07:05:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0