Rutiner

Lika dålig som förra veckan var får man nog säga att denna är bra. Mest skönt känns det för att det varje dag går är ett steg åt rätt håll. Bitarna faller på plats och vi ser det nattliga målet ganska nära nu, det vill säga två sovande barn mellan 19-07 utan vare sig gnäll eller mat. Att inte ens behöva vakna av ett pip av någon av dem är väl iof avlägset men det har hänt väldigt mycket på bara ett par dagar!!


Nu när jag inte ammar nästan någonting känns det lite vemodigt. Jag kommer kanske aldrig mer att amma. Jag var så trött på det i slutet av sommaren. Mjölk över allt, på kläder och golvet. Har haft så mycket mjölk hela tiden att jag stundtals varit en droppande kran. Jag har fortfarande mycket mjölk men det börjar märkas att jag ammar mindre så inte samma mjölkkladd längre. Vilket fall, nu när ammandet blivit mer otvunget känns det svårt att sluta helt. Vet inte om jag vill det heller. Det är otroligt smidigt att ha med sig maten på detta vis när man är ute bland folk. Att puré-mata två barn är en konst jag inte känner att jag behöver visa för hela världen :)
Inte än iaf...


Vi har ett dagmål också. Någorlunda fasta måltider och gärna att de äter och sover samtidigt på dagen. Jag söver dem samtidigt nu även om båda inte är supertrötta. Det funkar okej. Däremot väcker jag inte den som sover om den ena vaknar först. Någon form av egen utveckling och behov vill jag att de ska få ha. Samma sak på morgonen, de har ju olika bra/dåliga nätter vilket kan göra att den ena behöver sova lite längre på morgonen. Dessutom är det mysigt att ibland bara få ha en vaken och få fokusera på. Det är många gånger på ett dygn som man känner sig otillräcklig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0