Full fart

Vilket tempo, allt händer i 180.


Vi har varit på middag hos Sofie & Jörgen som har tvillingarna Amadeus och Cecilia + Sofies äldre son var med. Det är ganska så fantastiskt att komma till ett hem fyllt av leksaker, ett dukat bord med 4 (fyra!) barnstolar runt och på bordet finns skål med majskrokar :) Det blir inte det där stressade magknipet när man är bortbjuden då som lätt infaller annars. Jättegott var allt dessutom. (Vi fick mer än majskrokar… ;)
Barnen har helt klart mer och mer utbyte av varandra vilket är så roligt att se. Saga klättrade över tröskeln, som är högre än hemma, till deras uteplats. Som den gentleman Amadeus är putta han  henne på rumpan så hon kom över snabbare vilket var till hennes förtjusning. Hon satte sig på andra sidan med ett stort leende och klappade händerna :) Sött!!


Vi har även varit på skansen. Jag tycker om när vi är hela familjen och gör saker och det gör helt klart tjejerna med. De sov knappt alls men var väldigt glada hela tiden. De har förstås inte utbyte av skansen i sig men av att vi är tillsammans, glada och ostressade och promenerar runt. Med oss hade vi även Minna, Sebbe & Lucas. Myyyysigt var det. Det blev en heldag och vi tänkte oss att vi fyra vuxna med våra tre barn och två vagnar skulle äta efteråt. Det var inte helt lätt :) Många ställen som inte har barnstolar och vi ville helst sitta utomhus eftersom det var fint väder. Man måste ju passa på i Sverige ;P Det slutade med att vi promenerat från skansen mot Kungsträdgården, genom Gamla stan och slutade på Medborgarplatsen. Ingen dålig promenad :) Tror det var 54 det hette som vi åt på, eller hittar jag på nu? Guldstjärna i taket till dem iaf. Det trollade och fixade för oss så vi skulle få plats. Två barnstolar och utrymme för Lucas ganska stora singelvagn ordnades. Dessutom fixade de varmt vatten till vår välling och vi fick små tallrikar så vi kunde ge barnen av vår mat. Det slutade förvisso med att Nova däckade i min famn innan vår middag och inte använde någon stol eller tallrik och Lucas ville inte sova i vagnen så Minna & Sebbe gungade förgäves när de egentligen ville äta sin mat. Men men…. :)


Under veckan har vi gungat och busat med Tette, Johan & Dante, varit hos Mormor där även Moster & Emelie var. Familjen Zuber/Ahlbäck har varit här, då var det rena rama öppnis på golvet eftersom även Minna & Lucas kom. Molly på 2,5år, Lucas & Linus på dryga halvåret och Saga & Nova på dryga året. Härligt att se dem. Framförallt när Andreas kom hem och satte sig mitt bland barnen och rulla boll med Molly :) Den kvällen fick vi sen anledning att fira för ganska sent ringde min telefon och jag jag fick veta  jobbet jag skrev om tidigare var mitt!! Det känns så kul och skööönt att det är klart. Vi handlade kinamat och jag & Minna njöt av rosé och mörk choklad på uteplatsen. Underbara sommar :)


Ett ”problem” med jobbet är att de gärna ser att jag börjar väldigt snart, gärna 8e augusti. Det fungerar inte riktigt men vi har mötts på halva vägen. Jag kommer vara timanställd i augusti och det känns ganska skönt att mjukstarta. Dessutom får David träna in sig i jobbet som barnpassare. Vi hoppas på att det kommer fungerar med hans schema  att hämta tjejerna från dagis ett par gånger i månaden så det blir kortare dagar för dem. Bra för honom att testa om det känns bra för honom som extrajobb och perfekt för oss!

 

Nu vakna tjejerna! De åker till landet idag med Mormor, Morfar & Andreas. Själv kommer jag ha egen tid för första gången sen de föddes. Bara jag. Jobbar förvisso bland djuren både lördag och söndag men ändå!! Kommer nog vara skönt att landa lite med allt som händer. Funderar även på att klippa håret och gå på bio :)

Langar upp lite bilder vid tillfälle!


Kommentarer
Postat av: Tracy

Hp var riktigt bra! hoppas du inte städade ihjäl dig utan kunde softa med ett glad med nått gott i sen..



kram

2011-07-15 @ 23:40:32
URL: http://lillavarg.blogg.se/
Postat av: C

Igår blev det mest städning faktiskt men det var ju ändå inge på tv =) Trööött i benen efteråt men oj vad fint det är nu. Inte kliniskt rent men renare än någonsin!! Ikväll blir det jag och soffan. Skippar bion. Inte ofta lägenheten är tom så jag väöljer det. HP kommer ju dvd förr eller senar eom jag inte hinner iväg på bio ;)



Hoppas ni får kul ikväll!!!

2011-07-16 @ 14:00:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0