Midsommar i ord och bild.

Midsommar fick vi fira traditionsenligt i Norrtälje utan helikopterflygningar :D Var lite orolig med tanke på hur den senaste tiden sett ut.


Förra året bodde vi på Neonatalen och tjejerna låg i en säng på hjul, hade sond och andningslarm. En prima midsommarlunch dukades upp på långbord och en underbar jordgubbstårta. Detta var dock ingenting i närheten av årets och det var tjejernas första ”riktiga”.


Många blev vi, framförallt midsommardygnet. Det gillar vi. Jag har sovit som jag inte gjort på ca ett år. Flera dygn i rad. Tjejerna har ju börjat sova bra, inte minst när de sover mellan mig och Andreas och har syrran tätt intill. En dag sov jag  till och med middag med Nova och jag har överlag kunnat ta det ganska lugnt. Inte lagat mat varken till oss eller tjejerna och inte städat och fixat något. ”Bara” barn. Mormorn är nog lite tröttare och behöver en paus från oss alla ;)


När vi kom hem blev det lite konstigt precis som förra gången. Jag vet inte vad våra tjejer tror men de blir jätteklängiga och oroliga. På landet försvinner en efter en och slutligen åker vi också hem, samtidigt som mormor o morfar. Så var det sist med. Väl hemma är det sen bara mamma o pappa och det är visst inte lika kul som att ha huset fullt av människor. Nova blev besatt av Andreas, hon släppte honom inte. Nöp sina små händer in i armen på honom när han försökte sätta ned henne. På måndagsmorgonen vaknade hon till när Andreas gick upp men somna lika fort igen. Minnet är det dok inget fel på för när hon slog upp sina blå så var det full fart ned mot fotändan som gällde, samma väg som pappa försvunnit. Att pappan för länge sen åkt iväg förstod hon inte.


Vi hade iaf en ganska bra dag igår när de väl accepterade att det var dags med dagar med bara mamma igen.






Panacotta var en favorit hos tjejerna. Här njuter Saga :)



På själva midsommarafton sov tjejerna förbi midsommarlunchen till vår glädje ;) men på söndagen fick de smaka på rester av lite av varje. Mer än godkänt! I övrigt fick de festa på majskrokar hela helgen.



Nova och Nova med en av sina faddrar: Lok



Skönt i solen.






Nere vid midsommarfirandet.



Mina syskonbarn <3



Mamma & Nova




Morbror matar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0