Glada tjejer låter.

I torsdags blev jag påmind om varför jag inte längre är en latte-mamma. Frågan är om jag ens hann bli någon. När barnen tillät sådana typer av äventyr tillbringade jag större delen av tiden med näsan i studentlitteratur. I torsdags var vi iaf på Waynes och det var tur att det var med just Tette. Det var tur att det inte var så mkt folk där som vi kunde störa. Det var tur att de få som var där skrattade åt stållarna i barnstolarna som höll låda så hela centrumet hörde dem. De var superglada så inge barnskrik i gnällbemärkelse men barn-skrik var det nog ändå. Har hört att dagis gör barn högljudda. Vi behöver inte oroa oss för vi är redan där. Det räcker att ha två hemma som triggar varandra.


I torsdags blev det även premiär för lekmattorna som blivit så populära i alla centrum. Kan inte påstå att varken nyckelpigorna, bollarna eller grodorna var så spännande men barnen som var där. Alla roliga barn som sprang runt. Nova skrattade från hjärtat, högt och länge och mest hela tiden. Hon röjde verkligen. Saga är lite mer försiktigt i nya miljöer och känner in först men även hon hade utbyte av leken. Det får vi göra om.


Helgen har varit lugn och skön på landet. Jag ville att allt skulle stanna upp lite, de behöver inte kunna gå än. Har ändrat mig tror jag. Magarna blir vääääldigt smutsiga av att hasas runt på diverse underlag…Förstår jag väl att de blir lortgrisar av gående barn med men detta var hysteriskt. Hör väl till säsongen också iof.


Nu har vi tvättmarathon. Alla landetkläder som legat över vintern och luktar konstigt + jackor och sånt som blev smutsigt av hasande magar :P


Nu kommer det en liten fyrbent som säger maammaaa. Än så länge kul och sött… :)








Tycker denna var lite söt. Kusin-Adam med Saga & Nova 24/4
En härlig grillkväll i Kunsängen <3


Kommentarer
Postat av: tette

Ja, Novas sång där var verkligen något extra, vilka toner hon fick till

2011-05-02 @ 14:48:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0